محکومیت حمله به پایگاه موساد در شمال عراق از سوی آمریکا و متحدانش

دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک حمله دو روز پیش به یک مرکز وابسته به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق را محکوم کردند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد آمده است که دولت‌های یادشده از تحقیقات دولت بغداد در این خصوص حمایت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که عاملان این حادثه حساب پس‌دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است که حمله علیه آمریکا، پرسنل ائتلاف ادعایی ضد داعش و تاسیسات متعلق به آن‌ها تحمل نمی‌شود و «ما تعهد خود را نسبت به جنگ علیه داعش مورد تاکید قرار می‌دهیم»

الجزیره بامداد چهارشنبه از حمله گروهی ناشناس به یک مرکز جاسوسی متعلق به موساد در اقلیم کردستان عراق خبرداد.

این رسانه قطری به نقل از منابع عراقی اعلام کرده بود که گروهی مسلح، به یک مرکز وابسته به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی حمله کرده است.

با این حال دولت اقلیم کردستان روز گذشته در بیانیه ای تاکید کرد که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در این منطقه پایگاه ندارد.

جوتار عادل سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق ضمن تکذیب گزارش‌های رسانه‌ای مربوط به این موضوع افزود: این اولین باری نیست که منطقه کردستان عراق به داشتن پایگاه خاص موساد (دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی) متهم می‌شود.

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق هدف از انتشار چنین گزارش‌هایی را توطئه علیه اربیل و فرآیند سیاسی آن خواند.

با این حال گروهی موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله به این ناحیه را به عهده گرفته و اعلام کرد که مرکز عملیات موساد در اربیل را هدف قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.