افت 3500 واحدی بورس تهران

 شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت ۱۷۸ واحدی ۴۳۴ هزار و ۲۷۳ واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس هم منفی شد و  به ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

نماد‌های فارس، بوعلی و ساراب بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص بورس داشته اند.

نماد فارس سبزترین نماد بازار ، به تنهایی اثر مثبت ۱۲۲۰ واحدی بر شاخص بورس داشته است.  نماد‌های فولاد، فملی و شستا نیز بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

بازار در اولین روز شروع کاری خود مجددا با افزایش عرضه و فشار فروش مواجه است و نظاره گر قرار گرفتن نماد‌های بزرگ و شاخص ساز در کف قیمت روزانه با صفوف فروش هستیم. ۲۱۶ نماد به ارزش ۱ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان با صف فروش مواجه اند.

در گروه فلزی ها نیز فشار عرضه ها بالا است و نماد فملی در کف قیمت روزانه 1137 تومان داد و ستد می شود. میدکو در قیمت 3240 تومان با نوسان مثبت همراه است. فولاد صف فروش 10 میلیون سهمی دارد.

در اکوایران ببینید:پایین‌ترین ارزش معاملات در ۱۶ ماه اخیر

آخرین قیمت ۱۵نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۳۹نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شستا، فملی، بوعلی، برکت، اپال، سیتا و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های بپیوند، بگیلان، آریا، پیزد، صبا، ذوب و غگیلا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۱۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۴۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.