ارزیابی «ند پرایس» از مذاکرات هسته‌ای وین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات چندجانبه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هنوز منجر به تحقق نتایج مشخصی نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات چندجانبه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هنوز منجر به تحقق نتایج مشخصی نشده است.

وی که در نشست خبری روزانه خود صحبت می‌کرد، در واکنش به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر این‌که دولت آمریکا به تهران اعلام کرده است که آمادگی دارد تحریم‌های یک‌جانبه صنعت نفت و بخش مالی ایران و همچنین بانک مرکزی را لغو کند، اعلام کرد که مذاکرات وین هنوز نتیجه مشخصی نداشته است.

پرایس ضمن ارزیابی از دیدارها در پایتخت اتریش گفت: «این مذاکرات سازنده و عملی بودند. ما موفق شدیم که نشانه‌هایی از پیشرفت را ببینیم. اما بدیهی است که هنوز دور از تحقق شکل مشخصی از نتایج هستیم».

وی افزود: «وقتی مسأله مربوط به ایران باشد، شما حق دارید: نشانه‌های روشنی از پیشرفت وجود دارد اما تمایل به اغراق ندارم».

این دیپلمات گفت: «آنچه که من درباره ایران گفتم بدیهی است که حقیقت باقی می‌ماند: در مقابل ما راهی بسیار طولانی قرار دارد، طولانی‌تر از آنچه که ما در آینه با دید به گذشته می‌بینیم و این موضوع به دلیل چالش‌های ذاتی این روند مذاکره است. خیلی از این چالش‌ها از بین نمی‌روند».

پرایس افزود: «و البته بی‌اعتمادی بین طرفین از جمله بین آمریکا و ایران، بین ایران و سایر مذاکره‌کنندگان وجود دارد. موانع زیادی برای غلبه کردن وجود دارند». 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.