انتقاد از پیوند زدن سیاست خارجی به انتخابات از تریبون نماز جمعه/ ۵۰۰ هزار نفر پس از انقلاب میلیاردر شدند/ آمریکا جایی در منطقه ندارد

 در هفته‌های اخیر برخی از شهرها شاهد برپایی نماز جمعه بودند؛ ائمه جمعه نیز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله انتخابا، معیشت مردم، دغدغه آب برای کشاورزان،حمله آمریکایی‌ها و زمین‌گیر شدن آن‌ها در طبس، ماه رمضان، معضل کرونا  و تحریم‌ها، اختلاس و رانتخواری و مذاکره با آمریکا اشاره کردند.

مسئولان نگذارند کم‌کاری همچون لکه سیاهی در پیش اذهان مردم کشاورز تداعی شود

آیت‌الله رسول فلاحتی در پیام خطبه این هفته نماز جمعه رشت  با بیان اینکه دهمین روز ماه مبارک رمضان یادآور یکی از روزهای سخت دنیای اسلام یعنی رحلت جانکاه حضرت خدیجه کبرای همسر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام  است، اظهار کرد:  حضرت خدیجه (س) بسیاری از صفات یک انسان کامل را داشته که علم، آگاهی و مجاهدت در راه خدا  از صفات بارز این بانوی بزرگ اسلام است.

بنا به گزارش فارس، وی با بیان اینکه پنجم اردیبهشت‌ماه یادآور حمله آمریکایی‌ها و زمین‌گیر شدن آن‌ها در طبس در راستای خیالات خام خود نسبت به جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در ان روزها فکر می‌کردند که ایران انقلابی، همان ایران  سال‌های گذشته بوده، چشمان خود را بر واقعیت بستند و ندیدند که انقلاب ایران به رهبری امام (ره) تمام معادلات جهان را شناخته و برای رسیدن به اهداف خود  با قدرت گام برمی‌دارد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به حماقت‌های رهبران آمریکایی، آن‌ها را  بزرگ‌ترین و احمق‌ترین رهبران دنیا دانست و تصریح کرد: البته همان‌گونه که شیطان هیچ‌گاه  انسان را رها نمی‌کند رهبران  آمریکایی‌ نیز از این صفت شیطانی برخوردار بوده و جنگ گرگ‌ومیش، جنگ کفر و اسلام، جنگ فقر و غنا و جنگ نابرابری در پیش می‌گیرند و البته به اعتراف برخی از مقامات خود همیشه در معادلات جهانی شکست می‌خورند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید بدانند که جایی در منطقه ندارند و  باید منطقه را ترک کنند، گفت: این منطقه باید بااراده مردم خود منطقه  اداره شود.

وی با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی (ع) و اثرات صلح تاریخی ایشان بیان کرد: خستگی مردم از گذشته‌ای که بعد از پیامبر همواره جنگ قدرت میان اصحاب پیامبر بود، کم بودن خواص و عدم فرصتی برای تربیت انسان‌های مطیع از عواملی بود که امام تصمیم بر صلحی قهرمانانه گرفت.

هشدار به آمریکا از تریبون نماز جمعه /دوقطبی واقعی انتخابات ۱۴۰۰ معرفی شد /۵۰۰ هزار نفر پس از انقلاب میلیاردر شدند

فلاحتی به مسئله آب کشاورزی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های امروز کشاورزان اشاره کرد و افزود:  آب کشاورزان یکی از مسائل مهم استان است، ما از  حدود پنج ماه قبل در اواخر پاییز با مسئولان آب و مسؤولان  مرتبط مسئله  مشکلات آب کشاورزان را متذکر شدیم تا کشاورزان از مشکل  بی‌آبی رنج نکشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان کشاورزی باید راهنمایی و مدیریت استفاده بهینه از آب را برای کشاورزان برعهده‌گرفته و در کنار آن‌ها می‌ماندند، افزود: شنبه پیش رو جلسه‌ای با مسؤولان مرتبط با آب کشاورزی خواهیم داشت، کشاورزان بدانند که ما بی‌توجه به درد آن‌ها نبوده و کاملاً پیگیری می‌کنیم ما خود نیز فرزند کشاورز بوده و از رنج کشاورزی باخبریم.

برخی تشکل‌های سیاسی به نفع آمریکا عمل می‌کنند

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار مضجع  نورانی حضرت رضا(ع) ضمن دعوت مردم به تقوا و رعایت دقیق مسائل بهداشتی، اظهار کرد: امروز بررسی می‌کنیم که ما چه قدرتی و دشمن چه قدرتی دارد، دشمن ما اولین قدرت صنعتی و بزرگ‌ترین قدرت نظامی و اقتصادی دنیا است.

به گزارش فارس، امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه بزرگ‌ترین تبلیغات و رسانه دنیا دست آنهاست، عنوان کرد: در داخل کشور ما کسانی بدون اینکه کاغذی با آمریکا امضا کرده باشند طوری عمل می‌کنند که به سود دشمن است، اینکه اختلاس کنند و رانت‌خواری شود یا از فلان گروه ۵۰۰ هزار نفر پس از انقلاب میلیاردر شدند، این مفاسد اقتصادی به نفع دشمن نیست؟

وی افزود: هر دو این‌ها در جهنم در یک جا هستند چرا که اکنون اعمالشان با هم یکی است، نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی تشکل‌های سیاسی با باندی عمل کردن به نفع آمریکا عمل می‌کنند، باندی عمل کردن یعنی همه رقبای خود را به هر وسیله مثل دورغ و تهمت و شایعه تخریب می‌کنند، جای اینکه برنامه‌های خود را بگویند رقیب را تخریب می‌کنند که رهبری تذکر دادند اینطور عمل نکنید.

فرزانه عنوان کرد: خصوصیت باند بودن این است که زمان به قدرت رسیدن، از حریف هیچ‌کس را منتصب نمی‌کنند و همه را از حزب خودشان می‌گذارند، سومین خصوصیت حرکت باندی این است که کاری که می‌کنند به نفع خودشان است نه مردم، چهارم اینکه از افراد قلابی چهره‌سازی می‌کنند و از هرکس که بتواند کار بکشد این کار را می‌کند و برعکس کسانی که از خودشان شخصیت دارند شروع به تخریب می‌کنند.

هشدار به آمریکا از تریبون نماز جمعه /دوقطبی واقعی انتخابات ۱۴۰۰ معرفی شد /۵۰۰ هزار نفر پس از انقلاب میلیاردر شدند

امام جمعه موقت مشهد خصوصیت پنجم باندبازی را نگه داشتن قدرت با هر وسیله‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: حالا که ما چهار سال بودیم چهار سال دیگر هم باشیم، این‌ها قدرت‌های دشمن است.

وی در رابطه با مولفه‌های قدرت‌ جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اولین قدرت ما یک تجربه چهل ساله برای خودمان و بشریت است، آن تجربه این است که دشمن تاکنون با تمام قدرتی که دارد هر کاری کرده اما به هیچ چیز از آنچه که می‌خواسته نرسیده است، چه حیله و مکر و آشوبی می خواستند انجام دهند که نداند، این تحریم ها مارا اذیت می‌کند اما آن‌ها فقط اذیت شدن ما را نمی‌خواستند.

فرزانه تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بعد از ۴۰ سال باید تمام تحریم ها برداشته شود، تجربه ۴۰ ساله نشان داده هر چقدر که گذشته است ما قوی‌تر و دشمن ضعیف تر شده است، بنگرید که آیا آمریکا ۴۲ سال پیش قدرتش همان است؟ قدرتش خیلی افت کرده است.

امام جمعه موقت مشهد گفت: بسیاری از سیاستمداران آمریکا گفته‌اند این هزار و ۵۰۰ تحریم علیه ایران تاثیری نداشته است، قدرت بعدی ایران این است که یک قدرت و حکومت با اسلام ناب با حاکمیت نزدیک‌ترین فرد به معصوم(ع) تشکیل داده، این کشتی با هدایت مقام معظم رهبری در مقصد لنگر خواهد انداخت و حداقل دشمن را ناامید می‌کند.

انتقاد از پیوند زدن سیاست خارجی به انتخابات 

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم  امروز در برنامه پیام جمعه اظهار داشت: حضور موذیانه آمریکا در حاشیه نشست وین، بدین خاطر است تا با گذر زمان به اشکال مختلف در نشست ورود کند و عملا ۱+۴ را تبدیل به ۱+۵ کند.

وی افزود: پیوند زدن سیاست خارجی به انتخابات، باعث می‌شود دیگر مسائل مهم و حیاتی کشور که نیاز به تمرکز و توجه به آن است، دیده نشده و هیچ‌گاه حل نشوند.

آل هاشم گفت: مشارکت حداکثری دغدغه اصلی جریان انقلاب و جریان ضدانقلاب شده است. در حقیقت دو قطبی مهم انتخابات ۱۴۰۰، دوقطبی رأی دادن و رأی ندادن است.

وی تصریح کرد: مشارکت اندک در انتخابات، اردوگاه دشمن را برای تشدید فشارها و نتیجه‌بخش کردن تهدیدات امیدوار می‌کند.

هشدار به آمریکا از تریبون نماز جمعه /دوقطبی واقعی انتخابات ۱۴۰۰ معرفی شد /۵۰۰ هزار نفر پس از انقلاب میلیاردر شدند

امام جمعه تبریز اضافه کرد: واقعی‌ترین دوقطبی‌ها در ماجرای انتخابات ۱۴۰۰، دوقطبی ایران و ضدایران است. 

وی خاطر نشان کرد: تحرکات ناشیانه دولت غربگرای اوکراین برای سوء‌استفاده‌های سیاسی از سقوط هواپیمای اکراینی عوایدی برای او نخواهد داشت.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: روزه داری فقط دهان خود را از خوردن و آشامیدن فرو بستن و هرچه به زبان می آید گفتن و هرآنچه را دیدن و غیبت و بهتان و دروغ شنیدن نیست . بلکه باید تمام اعضا و جوارح انسان روزه باشد.

وی گفت: ماه مبارک رمضان باعث نشود که انسان زود عصبانی شده و در خانه و جامعه بدخُلقی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.