متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا

طلای جهانی که هفته گذشته کار خود را با نرخ ۱۷۷۷ دلار به پایان رساند، انتظار ورود سرمایه از دست رفته بازار بیت کوین را می‌کشد. کارشناسان معتقدند ورود این سرمایه می‌تواند به صعود طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار کمک کند.

تغییرات قیمتی ۱۵ ارز دیجیتالی که بیشترین سرمایه را به خود اختصاص داده‌اند، طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بود. سرمایه از دست رفته بازار بیت کوین طی ۸ روز گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بود، قیمت این ارز دیجیتال در زمان نوشتن این گزارش در زیر ۵۰ هزار دلار نوسان می‌کند.

تغییرات قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته

طلای بازارهای جهانی در روز جمعه تغییراتی منفی را به ثبت رساند. قیمت بسته شده طلا در روز چهارشنبه ۱۷۹۳ دلار بود و فلز زرد رنگ به سطح ۱۸۰۰ دلار نزدیک شد، اما در فتح آن ناکام ماند. طلا در روز پنج‌شنبه کار خود را با قیمت ۱۷۸۳ دلار به پایان رساند. در روز جمعه طلا با وجود افزایش قیمت و نزدیک شدن به سطح ۱۷۹۵ دلار، دوباره افت کرد و روی قیمت حوالی ۱۷۷۷ دلار ایستاد.

متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا

متغیرهای عمده‌ای که طلا در هفته پیش رو احتمالا نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد، به شرح زیر است.

در روز جمعه اخبار مربوط به برنامه بایدن برای دو برابر کردن مالیات بر بازدهی برخی دارایی‌ها، قیمت بیت کوین را به زیر ۵۰ هزار دلار کشاند، برخی از کارشناسان معتقدند که این امر موجب سرازیر شدن سرمایه به بازار طلا می‌شود و استقبال از فلز زرد رنگ با روی برگرداندن از بیت کوین در این هفته افزایش خواهد یافت.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «نگرانی در بازار ارزهای دیجیتالی /متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.