صحبت‌های سخنگوی ارتش عراق درباره حمله په پایگاه‌ها و دستورکار خروج آمریکایی‌ها

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح امروز، شنبه تاکید کرد، دستورکار خروج نیروهای خارجی را کمیته‌های فنی در قالب مذاکرات استراتژیک مشخص می‌کنند.

یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت، دستورکار عملیات خروج نیروهای خارجی وجود دارد که طی مراحلی بعد از دیدار کمیته فنی که به دستور مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تشکیل شده، مشخص می‌شود و ریاست این کمیته‌ را رئیس ستاد ارتش برعهده دارد.

او اشاره کرد: عراق نیازی به هیچ سرباز آمریکایی یا خارجی که سلاح حمل می‌کند و با نیروهای عراقی می‌جنگند، ندارد عراق تنها نیاز به نیروهای امنیتی عراق دارد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد، عراق با ائتلاف ناتو همکاری می‌کند و هدف از این همکاری آموزش و مجهز ساختن فرماندهی نظامی است. عراق نیروهای آموزش دیده دارد و می‌تواند به دفاع از ملت و کشور بپردازد.

او تصریح کرد: کمیته‌های تحقیق به کارشان ادامه می‌دهند و تلاش‌های اطلاعاتی در مساله هدف‌گیری مقرها، فرودگاه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک با موشک‌ها و پیگرد منابع حملات ادامه می‌یابند. نتایج نیز توسط فرماندهی عالی نظامی اعلام می‌شوند.

رسول اشاره کرد: هدف گیری فرودگاه یا هر نقطه دیگر با موشک‌ها؛ موشک‌هایی که هوشمند نیستندانجام می‌شود و آنها تاسیسات و پایگاه‌های نظامی عراقی را هدف می‌گیرند و قربانیانشان عراقی‌ها هستند.

او خاطرنشان کرد: پایگاه هوایی بلد صد در صد عراقی است و عملیات هدف گیری آن به نفع هیچ‌کس نیست و همه باید همبستگی داشته باشند تا توانمندی‌های نظامی عراق را بالا ببرند که آنها بتوانند به دفاع از کشور بپردازند.

او تاکید کرد: اقدام برخی گروه‌های مسلح در انجام حرکتی خاص یا خودنمایی پیامی اشتباه است زیرا همه با تروریسم می‌جنگند. نیروهای مسلح قادر به حمایت از ملت و کنترل اوضاع امنیتی هستند این نیروها قوی هستند اما باید برای حفظ خون عراقی‌ها و عدم کشیده شدن به سمت درگیری‌ها با درایت رفتار کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.