تایید غرق شدن زیردریایی نیروی دریایی اندونزی

به گزارش بانکوک پست، نیروی دریایی اندونزی روز شنبه با پیدا شدن بقایای زیردریایی که دارای ۵۳ خدمه بود، غرق شدن زیردریایی خود را تایید کرد.

نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد که زیردریایی مفقود شده در ساحل بالی غرق شده است.

بیانیه نیروی دریایی اندونزی در مورد غرق شدن زیردریایی این کشور امید نجات یافتن ۵۳ خدمه را کمتر کرده است.

"یودو مارگونو" رییس نیروی دریایی اندونزی گفت که تیم جستجو قطعاتی از داخل زیردریایی (Nanggala ۴۰۲) را کرد که ذخایر اکسیژن آنها از قبل تمام شده بود.

با مفقود شدن زیردریایی اندونزی در یک هفته گذشته ناوهای جنگی، هواپیماها و صدها نفر از پرسنل نظامی در جستجوی این زیردریایی هستند. مقامات گفته بودند زیردریایی ساخت آلمان فقط سه روز پس از قطع برق به اکسیژن کافی مجهز شده است.

رئیس نیروی دریایی اندونزی به خبرنگاران گفت: موارد پیدا شده ممکن نیست از کشتی دیگری باشند.

زیردریاییِ «کی. آر. ای نانگالا-۴۲۰ - KRI Nanggala ۴۰۲» روز چهارشنبه هفته گذشته (اول اردیبهشت) در حین انجام یک رزمایش دریایی در نزدیکی جزیره بالی این کشور ناپدید شد.

مقامات اندونزی از احتمال غرق شدن این زیردریایی در اعماق ۲ هزار و ۳۰۰ فوتی (حدود ۷۰۰ متری) از سطح دریا خبر داده‌اند که خیلی فراتر از عمقی است که این زیردریایی برای آن طراحی شده است.

این زیردریایی که در سال ۱۹۷۷ میلادی در آلمان ساخته شده و به صورت رسمی از سال ۱۹۸۱ به ارتش اندونزی پیوسته است، یکی از ۵ زیر دریایی ارتش اندونزی و در واقع از قدیمی ترین زیردریایی‌ های این کشور به شمار می‌آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.