پیش بینی بازار سکه در 5 اردبیهشت

علامت متضاد به سکه امامی /سکه در انتظار شکست

کدخبر: ۴۰۷۹۵۸
اقتصاد نیوز: امروز بازار سکه با دو سیگنال متناقض روبرو است, کاهش ارزش ذاتی و افزایش قیمت در پشت خط انتخاب هر کدام مسیر بازار را تغییر می دهد. دامنه نوسان قیمت سکه بین 10 میلیون تا 10 میلیون و 100 هزار تومان است و معامله گران در شروع کار به دنبال شکست یک طرف هستند.
علامت متضاد به سکه امامی /سکه در انتظار شکست

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران سکه امامی در حالی روز یک شنبه را آغاز می کنند که دو سیگنال متناقض از بازار دریافت کرده اند. در یک سو،‌ ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به زیر مرز ۱۰ میلیون تومانی سقوط کرده و به محدوده ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است. اگر از زاویه دید این اتفاق بخواهیم شرایط بازار امروز را پیش بینی کنیم، باید انتظار افت قیمت ها در بازار سکه را داشته باشیم. با این حال بازار علامتی متفاوت تر با این سیگنال را شب گذشته دریافت کرد. دیشب معامله گران پشت خطی سکه خریدار بودند و همین افزایش خریدها موجب شد که فلز گران بهای داخلی به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برگردد. برگشت سکه به مرز یاد شده علامت افزایشی به بازار داده است و ممکن است قیمت های شروع روز یک شنبه را تحت تاثیر قرار دهد.

سکه حباب

حفظ مرز حساس قیمت سکه

سکه در روزهای اخیر توانسته است که مرز حیاتی ۱۰میلیون تومانی را با قدرت تمام حفظ کند. این مساله عامل دیگری است که افزایشی های بازار را امیدوار نگه می دارد. با این حال، بازار مدت هاست که در روند نزولی قرار گرفته است و همین موضوع موجب شده است که برخی از معامله گران از افزایش قیمت پیش از انتخابات ریاست جمهوری ناامید شوند. شاید تنها عاملی که بتواند سکه را سرازیری قیمتی نجات دهد، افزایش قیمت دلار باشد. دلار دیشب به بالای محدوده ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان رفت و بازیگران بازار سکه با افزایش خریدهای خود به سرعت به این اتفاق واکنش نشان دادند. فعالان بازار باور دارند برگشت دلار به بالای مرز ۲۴ هزار تومان می تواند سکه را تا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا ببرد.

سکه پشت خطی2

پیش بینی بازار سکه امروز

از دید معامله گران بازار سکه نوسان زیادی ندارد، بازار جهانی تعطیل است بنابراین قیمت طلا اثر لحظه ای بر قیمت سکه ندارد. از طرف دیگر چشم انداز صعودی طلا در هفته جاری فعلا با عدم قطعیت روبرو شده است و همانند هفته گذشته اجماع بر صعود نیست. بنابراین در بازار امروز احساس معامله گران و قیمت دلار عوامل اثر گذار بر قیمت سکه است. به نظر می رسد امروز نوسان قیمت در محدوده 10 میلیون تومان تا 10 میلیون و 100 هزار تومان باشد اما هر کدام طرف بشکند می تواند تحرک ها در بازار را جدی تر کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید