3 روز عزای عمومی در عراق اعلام شد

دولت عراق برای گرامیداشت قربانیان و جان باختگان حادثه آتش سوزی بیمارستان «ابن الخطیب» بغداد که به بیماران کرونایی اختصاص دارد، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز پس از نشست فوق العاده با تعدادی از وزرا و مسئولین و فرماندهان امنیتی عراق، با صدور بیانیه‌ای نوشت که «برای گرامیداشت شهدای حادثه آتش سوزی بیمارستان» به مدت سه روز عزای عمومی اعلام می شود.

بر اساس برخی گزارش ها این حادثه، تاکنون دست کم ۵۵ نفر کشته برجای گذاشته است هرچند منابع محلی می‌گویند که تعداد تلفات بیش از این است. طبق گفته منابع پزشکی بغداد ۱۲۰ نفر در این حادثه اعم از بیمار و همراه گرفتار آتش شدند .

نخست وزیر عراق دستور داد که فوراً در مورد علل حادثه از افراد ذیربط در وزارتخانه تحقیق شود و رییس بیمارستان، مدیر حراست و مسوولان نگهداری تجهیزات در بیمارستان فوراً حاضر و از آنان تحقیق شود و همه کسانی که از نظر قانونی مقصر بودند پاسخگو باشند.

الکاظمی دستور داد که به خانواده جان باختگان حادثه حقوق مستمری بطور کامل پرداخت شود.

گزارش خبرنگار ایرنا از بغداد حاکیست که آتش اگرچه مهار شده است اما تقریبا تمام بیمارستان سوخته و صدمات زیادی به ساختمان و تجهیزات و ملزومات وارد شده است و طبق اظهار افراد حاضر در محل نجات یافتگان به سایر مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

برخی افراد حاضر در محل بیمارستان می گویند؛ انفجار کپسول اکسیژن و سپس آتش سوزی و گسترش آن باعث خسارت سنگین و تلفات بالا شده است. 

بیمارستان حادثه دیده در منطقه الرصافة بغداد واقع شده که در روزهای اخیر تعداد زیادی از شهروندان در مراکز درمانی این منطقه واکسینه شدند.

این منطقه از ابتدای ورود واکسن به عراق همواره شاهد حجم بالای واکسیناسیون به نسبت سایر مناطق و شهرهای عراق بوده است.

برخی اخبار حاکیست که تعدادی از کادر درمانی بیمارستان نیز زخمی شده یا سوخته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.