صعود قیمت سکه امامی و دلار در معاملات روز یکشنبه؛

تاثیر افزایش قیمت دلار بر حباب سکه

کدخبر: ۴۰۸۰۲۸
سکه امامی و دلار آمریکا معاملات روز یکشنبه را با روند صعودی آغاز کردند و تغییرات قیمتی این دو در معاملات نیمه اول روز به نحوی رقم خورد که اندازه حباب سکه به زیر یک درصد کشیده شد.
تاثیر افزایش قیمت دلار بر حباب سکه

به گزارش اقتصادنیوز، سکه امامی و دلار آمریکا معاملات روز یکشنه را با روند صعودی آغاز کردند. اولین قیمت سکه 10 میلیون و 100 هزار تومان و اولین قیمت دلار 23 هزار و 830 تومان بود.

با افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به 23 هزار و 920 تومان اندازه حباب سکه در زیر یک درصد قرار گرفت. برخی معتقدند این امر می‌تواند محرکی برای افزایش قیمت سکه باشد.

تغییرات قیمتی سکه

قیمت سکه در حوالی ساعت 4 عصر روز گذشته در حوالی 10 میلیون تومان قرار داشت. سکه امامی در ساعات انتهایی معاملات روز گذشته تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و تا 10 میلیون و 90 هزار تومان بالا رفت.

نرخ سکه در شروع معاملات روز یکشنبه نیز 10 هزار تومان افزایش یافت و روی 10 میلیون و 100 هزار تومان قرار گرفت.

نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی کار خود را بدون تغییر نسبت به روز گذشته شروع کردند. قیمت نیم‌سکه در ابتدای امر 5 میلیون و 600 هزار تومان بود، ربع سکه 3 میلیون و 600 هزار تومان مبادله شد و سکه گرمی نیز روی 2 میلیون تومان قرار داشت.

تغییرات قیمتی درهم

قیمت درهم در آخرین ساعات معاملات روز گذشته در حوالی 6 هزار و 560 تومان قرار داشت و در معاملات پشت خطی تا 6 هزار 570 تومان بالا رفت. قیمت در هم معاملات روز یک‌شنبه را نیز صعودی آغاز کرد و روی 6 هزار و 600 تومان قرار گرفت. نرخ این ارز باز هم صعود کرد و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 6 هزار و 610 تومان به پایان رساند. این مورد می‌توانست قیمت دلار در شروع معاملات را تحت تاثیر قرار دهد.

تغییرات قیمتی دلار بازار متشکل

اولین نرخ بیرون آمار دلار بازار متشکل، بدون تغییر نسبت به نرخ ابتدایی و متوسط روز گذشته و 11 تومان پایین‌تر از نرخ انتهایی روز گذشته 23 هزار و 129 تومان اعلام شد. اما در ادامه قدری افزایش یافت و در حوالی ساعت 12 روی 23 هزار و 142 تومان قرار گرفت. این امر می‌توانست دلار بازار آزاد را تحت تاثیر قرار دهد.

تغییرات قیمت دلار

قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات روز یکشنبه با 10 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 23 هزار و 830 تومان گزارش شد. نرخ این ارز در ادامه باز هم رشد کرد و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 23 هزار و 920 تومان به پایان رساند.

بازار ارز و سکه

تغییر اندازه حباب سکه

با احتساب قیمت دلار در ساعات ابتدایی معاملات روز و قیمت 1777 دلاری طلای جهانی نرخ واقعی سکه امامی 9 میلیون و 970 هزار تومان و اندازه حباب آن 1.3 درصد بدست می‌آید.

این رقم از این جهت که زیر 10 میلیون تومان قرار گرفته ممکن است مهم باشد و سکه را به پایین بکشد.

با افزایش قیمت دلار در معاملات نیمه اول روز و قرار گرفتن آن روی سطح 23 هزار و 920 تومان، قیمت واقعی سکه بالای 10 میلیون تومان قرار گرفت.

اندازه حباب سکه نیز در نتیجه این تغییرات به زیر یک کشیده شد. حباب سکه در این حالت 0.92 درصد به دست می‌آید.

کشیده شدن قیمت واقعی به بالای 10 میلیون تومان و اندازه حباب به زیر یک درصد می‌تواند به رشد قیمت سکه کمک کند.

مرزهای مهم قیمتی و مذاکرات وین

مرزهای 23 هزار 700 و 23 هزار و 800 تومان مرزهای پایینی مهمی برای دلار تلقی می‌شدند و عده‌ای پیش‌بینی می‌کردند با شکستن این سطوح و مقاومت زیر آن دلار وارد فاز نزولی می‌شود. از طرفی با انتشار اخباری مربوط به حمله به نفتکش ایرانی، افزایش قیمت دلار دور از انتظار نبود.

بازار  انتظار مذاکرات وین در روز دوشنبه را می‌کشد و بعضی احتمال می‌دهند با نتیجه دادن این مذاکرات دلار پتانسیل پایین آمدن تا سطح 22 هزار تومان را دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید