اعلام آمادگی وزیرخارجه روسیه برای مقابله بیشتر با آمریکا

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه روسیه گفت: برای مقابله بیشتر با آمریکا آماده ایم.

لاوروف روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ که در برنامه «مسکو. کرملین. پوتین» پخش شد، در واکنش به این سوال که آیا واقعا گفت وگو با مقامهای آمریکایی در سطح کاری در مورد دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا آغاز شده است، اظهار کرد: همه سخنان ما در پاسخ به اقدامات غیردوستانه اخیر آمریکا بیان شده است.

وی افزود: ما همه تدابیر بکار گرفته (در پاسخ به اقدامات آمریکا) را اعلام کرده ایم و اگر تنش های بین دو کشور تشدید شود، آماده برای اتخاذ تدابیر بیشتر هستیم.  

وزیر خارجه روسیه گفت: بطور همزمان به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، من در مورد پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای برگزاری اجلاس سران دو کشور یادآوری کردم که واکنش مثبت به همراه داشت و در زمان حاضر بررسی می شود.  

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه از دیدار سران دو کشور در ماه ژوئن(خرداد/تیر) خبر داد.

 یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت: ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ماه ژوئن (۱۱ خرداد ماه تا ۹ تیر) دیدار خواهند کرد.  

به گفته اوشاکوف، در زمان حاضر در سطح کاری دیدار سران روسیه و آمریکا بررسی نمی شود اما تاریخ مشخصی برای آن تعیین نشده است.

دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو در مورد این دیدار با توجه به بسیاری از عوامل تصمیم گیری می کند.   

 به دنبال افزایش تنش در روابط مسکو - واشنگتن، جان سالیوان سفیر آمریکا نیز به درخواست مسکو، روسیه را ترک کرد.

 روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه مسکو وضع کرده است.

در یک هفته اخیر آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در مورد این کشور وضع و در پاسخ روسیه نیز ۲۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب کاردار روسیه را به بهانه اقدامات بی ثبات کننده این کشور احضار کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز حکمی را صادر کرد که بر اساس آن فهرست کشورهای متخاصم علیه روسیه به منظور اعمال محدودیت ها و تحریم هایی در مورد این کشورها، مشخص شود.

 شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه اعلام کرد: این حکم رئیس جمهوری روسیه با عنوان دفاع از منافع و امنیت کشور صادر شده و بزودی دولت روسیه فهرست کشورهای خصومت طلب در مورد روسیه را تنظیم خواهد کرد.

براساس این حکم، تدابیری برای مقابله با اقدامات خصمانه کشورها در مورد روسیه اتخاذ و بکار گرفته خواهد شد.

دیمیتری مدودیف معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد : از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده بودند.

 مدودیف که از سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهوری روسیه بود،   روز جمعه در مقاله ای در خبرگزاری ریانووستی نوشت: از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم، دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.