شهرخبر

جهانپور: ویروس کرونای هندی هنوز در کشور دیده نشده

کدخبر: 408089
اقتصاد نیوز : رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون بیماران خاص گفت: به این بیماران از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس از طریق انجمن های این بیماران یا مراکز بهداشتی پیامک می شود و زمان و مکان واکسیناسیون آنها به خودشان اعلام می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تاکنون موردی از ویروس کرونای هندی در کشور گزارش نشده اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.

کیانوش جهانپور‌، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون موردی از ابتلا به ویروس هندی کرونا در ایران گزارش شده، افزود: تاکنون موردی از این ویروس در کشور گزارش نشده اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.

جهانپور درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره ثبت نام واکسن در سایت های وزارت بهداشت یا نظام پزشکی هم گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای واکسن کرونا در کشور نداریم. اگر قرار باشد فراخوانی برای واکسیناسیون انجام شود، وزارت بهداشت به طور رسمی اعلام می‌کند. تاکنون چنین فراخوانی نداشته ایم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون بیماران خاص گفت: به این بیماران از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس از طریق انجمن های این بیماران یا مراکز بهداشتی پیامک می شود و زمان و مکان واکسیناسیون آنها به خودشان اعلام می شود. سرطان جزو بیماری های خاص نیست اما برای آن دسته از بیمارانی که در مراکز درمان سرطان تحت درمان هستند، هنگامی که اولویت آنها برسد از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

وی درباره هزینه های درمان کرونا نیز گفت: هزینه های درمان کرونا نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، البته احتمالا با توجه به افزایش نسبی تعرفه‌های پزشکی، تعرفه های خدمات درمان بستری و  سرپایی به طور کلی رشد نسبی داشته اما در مورد بیماران کرونا، بیمه ها این هزینه ها را پوشش می دهند و ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی این بیماران را بیمه ها پرداخت می کنند.