در روزهای گذشته و در پی گسترش شیوع ویروس کرونا، پروازهای هند و پاکستان توسط ستاد ملی مقابله با کرونا متوقف شد. محمد حسن ذیبخش –سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – در این باره گفت: براساس تصمیم وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در آن کشورها، کلیه پروازها به و از دو کشور هند و پاکستان از ساعت ۲۴ امشب ممنوع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پرواز برنامه‌ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پروازها محدود و به صورت موردی انجام می شود، افزود: پذیرش مسافر کانکشن از کشورهای مذکور نیز ممنوع خواهد بود.

این ممنوعیت در حالی ابلاغ شد که برخی سایت‌های اینترنتی، اقدام فروش بلیت پروازهای تهران - دهلی و دهلی – تهران می کنند و جالب این که قیمت های نجومی و عجیب و قریبی برای آن مشخص و اعلام کرده اند که از هشت میلیون تومان تا ۱۳۱میلیون تومان متفاوت است.

البته بلیت پروازهای هند از سوی ایرلاین های خارجی و به صورت کانکشنی با یک یا چند توقف انجام می شود اما در مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف کامل و فوری نقل و انتقال مسافر استثنایی برای ایرلاین های خارجی یا نوع پروازها مشخص نشده است.

محمدحسن ذیبخش – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – در این باره اظهار کرد: برخی از سایت‌های اینترنتی اقدام به فروش بلیت پروازهای هند کرده اند که این تخلف محسوب شده و با این شرکت‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اداره کل نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی تخلفات این چنینی است و مردم مطمئن باشند که با چنین تخلفاتی برخورد خواهیم کرد، چرا که هیچ گونه پروازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از هندوستان و پاکستان اجازه ورود به ایران و فرود در فرودگاه‌های کشور را ندارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره پروازهای کانکشنی روی برخی ایرلاین های خارجی از تهران به دهلی اظهار کرد: مردم می توانند با پروازهای کانکشنی ایرلاین‌های خارجی به هند سفر کنند، اما تا اطلاع ثانوی و تغییر نکردن مصوبات در این زمینه هیچ یک از مسافرانی که به هند و پاکستان یا کشورهای ممنوعه سفر کرده اند اجازه ورود به کشور را ندارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.