افزایش خطر بستری و مرگ و میر کرونا در کشور

ثبت سیاه ترین روز کرونایی ایران+ نمودار

کدخبر: ۴۰۸۳۴۲
اقتصادنیوز: امروز 6 اردیبهشت 1400 بیماری کرونا در ایران چندین رکورد ثبت کرده که در مهمترین آنها شمار فوتی ها به مرز 500 نفر نزدیک تر شد. بررسی ها نشان از رشد قدرت کشندگی این ویروس در کشور داشته است.
ثبت سیاه ترین روز کرونایی ایران+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در کارنامه آماری وزارت بهداشت و درمان در روز جاری بخش فوتی‌ها سیاه‌تر از همیشه ثبت شد.

بررسی دیگر آمارهای کرونایی در روز 6 اردیبهشت نشان می دهد بستری های روزانه در کشور به حد وخیمی رسیده و ابتلا مجددا در مسیر افزایش شیوع قرار گفته است.

شیوع مجدد ابتلای روزانه کرونا

در روند روزانه بیماری کرونا در روز های اخیر مشاهده می شود پس از افت 20 در صدی آمار ابتلا در دو روز پیش دوباره این متغیر روندی افزایشی گرفته و در روز جاری با 10 درصد افزایش نسبت به روز قبل باز هم از مرز 20 هزار نفر عبور کرد.

این در حالی است که در روز های چهارم و پنجم اردیبهشت تعداد ابتلا در کمتر از این حد به ثبت رسیده بود.

در بخش تست‌های روزانه نیز همچنان شاهد رکورد زنی های پی در پی روزانه هستیم به این صورت که در امروز با ثبت 117 هزار و 897 تست، رکورداین متغیر در امروز رقم خورد. این یازدهمین روزی است که بیش از 100 هزار تست کرونایی از مراجعین مشکوک به ابتلا گرفته می شود.

متغیری که می‌تواند وضعیت شیوع را به طرز دقیق‌تری بررسی کند نسبت مبتلایان به تستهای روزانه است. این رقم نیز مانند ابتلا در دو روز گذشته روندی نزولی داشته که در روز جاری با افزایشی اندک به 17.8 درصد رسید. این نسبت در 19 فروردین ماه سال جاری، اوج خود را به ثبت رسانده بود.

از سوی دیگر بستری های ثبت شده از کل مبتلایان در هر روز حد وخامت این بیماری در سراسر کشور را نشان میدهد.

کرونا

رکورد بستری روزانه کرونا در ایران

از تعداد به ثبت رسیده ابتلا در روز 6 اردیبهشت، 3 هزار و 734 نفر در بیمارستانها بستری شدند. این رقم بعد از 30 فروردین ماه سال جاری دومین رکورد روزانه از بستری های روزانه در تمام تقویم کرونایی کشور به حساب می آید.

این متغیر که در روز های قبل از سال 1400 پایین تر از هزار نفر بود از نیمه فروردین تاکنون همواره بالاتر از مرز 2 هزار نفر ثبت می شود. 

تعداد بالای بستری ها در روزهای اخیر نشان می دهد وضعیت بیماری نسبت به قبل وخیم تر شده و فشار وارده بر بیمارستانها در بالاترین موقعیت خود در بین تمامی روزهای کرنازده کشور قرار دارد.

در همین رابطه قدرت بیماری به میزان کشندگی این ویروس نیز انتقال پیدا کرده است.

کرونا

رکورد فوتی روزانه کرونا در 6 اردیبهشت

در بررسی روزانه آمارهای کرونایی کشور مشاهده می شود امروز سیاه ترین روز در تقویم کرونای ایران بوده است.

بنابرآمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در روز جاری 496 نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را بر سر ابتلای به این بیماری از دست دادند. روند آماری این متغیر نشان می دهد در تمام روزهای کرونایی کشور این تعداد جانباخته دریک روز بی سابقه بوده است.

در اسفند و بهمن سال قبل وضعیت کرونایی کشور به گونه ای بود که آمار مرگ و میر همواره پایین‌تر از مرز 100 نفر گزارش می شد. اما به مرور و از نیمه فروردین ماه سال جاری به بعد با شیوع بیشترکرونا شمار فوتی ها نیز جهش پیدا کرده و اکنون به مرز روزی 500 نفر نزدیک تر شده است. درهمین خصوص مجموع جانباختگان از انتهای سال 98 تاکنون جان نیز به 70 هزار و 70 نفر رسیده است.

در نهایت وضعیت آمار ها نشان از شیوع بیشتر بیماری کرونا در کشور داشته است. دربخش بستری های روزانه نیز افزایش این متغیر بیانگر رشد میزان خطر این بیماری بوده و در ادامه منجر به بالا رفتن قدرت کشندگی این ویروس در ایران شده است.

کرونا

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید