روسیه یک دیپلمات اوکراینی را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت خارجه روسیه به اطلاع سفارت اوکراین رسانده که یکی از اعضای این سفارتخانه عنصر نامطلوب است و تا قبل از یکم ماه مه باید خاک روسیه را ترک کند. این اقدام روسیه واکنشی به تصمیم مشابه اوکراین در روزهای گذشته است.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی روسیه آمده است: «از این دیپلمات اوکراینی خواسته شده  تا ۳۰ آوریل روسیه را ترک کند».

این وزارتخانه افزوده که به کی‌یف هشدار داده شده است که در صورت ادامه اقدام‌های خصمانه علیه کارمندان و ماموریت های دیپلماتیک و کنسولی روسیه در اوکراین، مسکو اقدامات بعدی انجام خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه چندی قبل اعلام کرد مسکو حق اخراج یک دیپلمات اوکراینی را در واکنش به اقدام اخیر کی‌یف در عنصر نامطلوب خواندن یکی از کارکنان سفارت روسیه محفوظ می‌دارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه روسیه اعتراض قاطعانه خود را به این اقدام غیردوستانه جدیدِ طرف اوکراینی اعلام می‌کند. اتهامات علیه دیپلمات روس بی‌اساس است. او هیچ کاری خارج از وظیفه دیپلماتیک خود انجام نداده است.

مسکو ادعای کی‌یف را که این اقدام پاسخی متناسب در واکنش به عنصر نامطلوب خواندن کنسول اوکراین در سن‌پترزبورگ بوده، کاملاً غیرقابل قبول خواند.

اوکراینی‌ها در روزهای گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

این در حالی است کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است. آخرین اخبار از کاهش تنش در مرزهای روسیه با اوکراین حکایت دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.