گزارش توئیتری ظریف از سفرش به بغداد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه خلیج فارس و پس از دوحه در بغداد حضور یافت، دیروز (دوشنبه) ششم اردیبهشت ماه با مقامات و شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی امروز (‌سه‌شنبه) در توئیتی در این زمینه نوشت: گفت‌وگوهایی عالی در عراق با «برهم صالح» رئیس جمهور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس و «فؤاد حسین» وزیر خارجه و همچنین رهبران ارشد جریان‌های سنی و شیعه داشتم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: در این دیدارها تأکید شد که همسایگان برای ایران در اولویت قرار دارند. ما از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می‌کنیم. ملاقات‌های بیشتری امروز در بغداد و اربیل انجام خواهد شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در بغداد با وزیر خارجه، رئیس جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر عراق در دیدار ظریف گفت: نگاه عراق به ایران تنها در چارچوب همسایگی نبوده، بلکه ایران شریک راهبردی عراق است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات و شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق شامگاه دوشنبه ششم اردیبهشت با  رهبران جریانات سیاسی و شخصیت‌های برجسته شیعی عراق از جمله نخست وزیران سابق دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

ظریف قرار است امروز نیز دیدارهایی را در بغداد داشته باشد و پس از آن به اربیل سفر و با مقامات منطقه کردستان عراق دیدار کند. وی پس از آن به عمان سفر خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.