مرکز ملی مدیریت دفاعی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: واحدهای ناوگان روسیه در دریای سیاه ناو آمریکایی هامیلتون را که امروز وارد دریای سیاه شد، دنبال می کنند.  

ریانووستی به نقل از گزارش ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: ناو هامیلتون برای حمایت از متحدان و شرکای آمریکا در ناتو وارد دریای سیاه شد. 

 هفته گذشته قرار بود دو ناو آمریکایی راهی دریای سیاه شوند که واشنگتن از اعزام آنها به این پهنه آبی منصرف شد. 

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز به تازگی به نقل از منابع ارشد نیروی دریایی انگلیس گزارش داد، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان اوکراین و روسیه، ناوهای انگلیسی ماه مه به طرف دریای سیاه راهی خواهند شد.

 سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز امروز، درباره رزمایش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با عنوان «دفاع از اروپا» که در حال برگزاری است، گفت: این فعالیت های نظامی ناتو را به دقت زیر نظر داریم.

 به گزارش ایرنا ، شایگو روز سه شنبه در جلسه شورای وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان  تأکید کرد که روسیه همچنان تمرینات نظامی دفاع اروپا از جمله روند انتقال و استقرار نیروهای ناتو در اروپا را رصد می کند.

وی گفت: علاوه بر این، وزارت دفاع بر انتقال تیپ ۵۳ پیاده لشکر ۲۹ گارد ملی آمریکا نظارت دارد که از ۲۵ آوریل ( ۵ اردیبهشت) وارد بندر «دورس» آلبانی شد.

روابط روسیه و غرب تیره شده است و ناوهای روسی و کشورهای عضو ناتو در دریای سیاه در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.