جزئیات دیدارهای کاظم جلالی با معاونان وزیر خارجه روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در دیدارهای جداگانه با معاونان وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع منطقه غرب آسیا و همچنین تحولات افغانستان و حوزه قفقاز به گفت و گو پرداخت.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) هشتم اردیبهشت با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت و‌گو کرد.

در این ملاقات روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله سوریه، کمیته قانون اساسی، روند آستانه، انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، اوضاع یمن و ابتکارهای ایران و روسیه برای تامین امنیت جمعی در خلیج فارس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین همچنین بر ضرورت تداوم رایزنی ها و همکاری های بین دو کشور در زمینه مسائل منطقه ای مورد بحث در شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله سوریه، یمن، لیبی، و حقوق بشر و ... تاکید و نسبت به استمرار تماس ها و دیدارهای خود در این خصوص ابراز تمایل کردند.

*  تبادل نظر جلالی با رودنکو در خصوص مسائل آسیای مرکزی و قفقاز 

به گزارش فارس، کاظم جلالی همچنین امروز (چهارشنبه) با «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آسیای مرکزی و قفقاز ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین در مورد روابط دوجانبه، اوضاع افغانستان، تحولات منطقه آسیای مرکزی و قفقاز از جمله قره باغ، بلاروس و اوکراین به گفت وگو  پرداختند. 

طرفین همچنین بر ضرورت رایزنی و تعامل بین دو کشور در خصوص مسائل آسیای مرکزی و قفقاز و لزوم همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدارسیون روسیه در زمینه مقابله با تهدیدات موجود برای این حوزه از جمله خطر گسترش تروریسم و نفوذ آمریکا در منطقه تاکید کردند. 

در پایان  این دیدار، جلالی و رودنگو تمایل خود را نسبت به تداوم تماس ها و دیدارها در خصوص مسائل منطقه اعلام کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.