مرز ۱۰میلیونی روی اعصاب کاهشی ها

سکه در دام طلا + نمودار

کدخبر: ۴۰۸۸۶۸
اقتصادنیوز: امروز 8 اردیبهشت 1400 در پنجمین روز هفته، سکه امامی نتوانست در جاده صعودی حرکت کند و به سوی مرز ۱۰ میلیونی رفت.
سکه در دام طلا + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ساعت ۴ بعدازظهر روز چهارشنبه،‌ فلز گران بهای داخلی با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰ هزار تومان مورد معامله قرار می گرفت که ۱۰ هزار تومان کمتر از روز سه شنبه بود. افت یک دهم درصدی سکه چندان قابل توجه نبود، ولی برخلاف انتظار بسیاری از بازیگران بازار بود که انتظار افزایش قیمت را داشتند. به گفته فعالان، روز چهارشنبه سکه امامی تحت تاثیر افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی راه کاهشی را در پیش گرفت. طلای جهانی امروز ساعت ۵ بعدازظهر در کانال هزار و ۷۶۰ دلاری نوسان میکرد. این در حالی بود که روز سه شنبه در همان مقطع زمانی در محدوده هزار و ۷۸۰ دلاری جا به جا می شد. افت طلا به اندازه ای قابل توجه بود که بازیگران سکه نتوانستند با اهرم افزایش قیمت دلار،‌ فلز گران بهای داخلی را در مسیر افزایشی قرار دهند.

با وجود افت قیمت سکه در روز چهارشنبه، مرز ۱۰ میلیونی هم چنان حفظ شد. کاهشی های بازار به دنبال آن هستند که با شکست این مرز،‌ زمینه ساز ورود فروشندگان بیشتری به بازار شوند. به گفته تحلیل گران فنی، سکه در صورتی که اونس طلا به مسیر صعودی برنگردد و دلار به سوی سطح ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی برود، شاهد افت معنادار قیمت خواهد شد. از نگاه آن ها، افت دلار به سطح قیمتی یاد شده می تواند  سکه را در کانال ۹ میلیون تومانی تثبیت کند.

افت جزیی دلار در صرافی های بانکی

در روزی که قیمت دلار در بازار آزاد با رشد جزیی یک دهم درصدی مواجه شد و به محدوده ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومانی رسید، بر تابلوی صرافی های بانکی،‌ اسکناس آمریکایی راه نزولی را در پیش گرفت. روز چهارشنبه دلار بر تابلوی صرافی بانکی روی عدد ۲۳ هزار و ۲۷۰ تومان قرار گرفت که ۳۰ تومان کمتر از روز سه شنبه بود. به گفته فعالان، چنین قیمت گذاری نشان می دهد که بازارساز هم چنان به دنبال افت قیمت ها با شیب ملایم است.

با وجود رشد قیمت دلار، صدر جدول بازدهی برای دومین روز متوالی به بازار سهام رسید. شاخص کل بورس امروز افزایش ۴ دهم درصدی را به ثبت رساند. برخی سهام داران امیدوار شده اند که نقدینگی جدیدی وارد بازار شود.

 

  • بازدهی بازارهای 8 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارهای 8 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارهای 8 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارهای 8 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارهای 8 اردیبهشت 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید