تردیدهای تورمی در بازار طلا

خواب قیمت طلا در روز خوب بیت کوین و اتریوم

کدخبر: ۴۰۹۳۴۳
تورم مورد انتظار فعالان بازار طلا ایجاد نمی‌شود، چون سمت عرضه اقتصاد در حال انطباق و جبران ضربه ناشی از پاندمی است.
خواب قیمت طلا در روز خوب بیت کوین و اتریوم

به گزارش اقتصاد نیوز، برخی از تحلیل‌گران معتقدند که فضای تورمی مورد انتظار فعالان بازار طلا ایجاد نمی‌شود، زیرا سمت عرضه اقتصاد به سرعت در حال تطبیق پیدا کردن با سمت تقاضاست و ضربه‌ای که پاندمی به سمت عرضه وارد کرد به سرعت از بین می‌رود.

تغییرات قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در بازارهای جهانی معاملات روز جمعه را با قیمت حوالی 1765 دلار آغاز کرد و با دنبال کردن رفتار نوسانی کار خود را زیر مرز 1770 دلار و نزدیک به آن پایان داد.

برخی اعتقاد داشتند که با سیاست‌های انبساطی پولی و مالی دولت بایدن، سطح تورم افزایش پیدا می‌کند و قیمت طلا در فضای تورمی جدید رشد می‌کند. سرمایه‌گذاران بازار طلا، روی فضای تورمی و رشد قیمت فلز گران‌بها حساب باز کرده بودند. در نقطه مقابل برخی از تحلیل‌گران معتقدند چاپ و انتشار پول با توجه به فضای اقتصادی کنونی آمریکا با کاهش سرعت گردش پول همراه می‌شود و تورم مورد انتظار محقق نمی‌شود. علاوه بر این در دوره پاندمی سمت عرضه اقتصاد آسیب جدی دید، بسته‌های حمایتی بایدن افزایش تقاضا را به دنبال خواهد داشت، اما به محض اینکه سمت عرضه با افزایش تقاضا و قیمت‌ها، خود را هماهنگ کند، قیمت‌ها به حالت قبل باز می‌گردد و تورم ایجاد شده از بین می‌رود.

عملکرد مثبت ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال مهم دنیا در 24 ساعت و هفته گذشته بازدهی مثبت داشتند. قیمت بیت کوین در بالای سطح 57 هزار دلار قرار دارد و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 1.07 تریلیون دلار افزایش یافته است. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 58 هزار و 512 دلار و کمترین قیمت آن 54 هزار و 158 دلار گزارش شده است. قیمت بیت کوین در 14 آپریل رکورد همه دوران خود را ثبت کرد و در 17 آپریل وارد روند نزولی شد. قیمت بیت کوین از 17 آپریل مصادف با 28 فروردین ماه 58 هزار دلار را لمس نکرده بود.

بیشرین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 2 هزار و 868 دلار بود که ساعاتی پیش ثبت شد و با ثبت این قیمت رکورد قیمتی این ارز دیجیتال باز هم ارتقا پیدا کرد. سرمایه بازار اتریوم در حال حاضر حدود 329 میلیارد دلار است.

XRP در طول یک هفته گذشته در حدود 37 درصد بازدهی مثبت داشت و سرمایه‌ای در حدود 71 میلیاد دلار دارد. علاوه بر این دوج کوین و باینانس بازدهی بیش از 20 درصدی را در طول یک هفته گذشته به ثبت رساندند. بازدهی هفتگی باینانس در حدود 21 درصد و بازدهی دوج کوین در حدود 28 درصد گزارش می‌شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید