آمریکا بودجه نظامی تکمیل دیوار مرزی را لغو کرد

هیل گزارش داد، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اختصاص بودجه نظامی دولت برای تکمیل دیوار مرزی جنوب این کشور را لغو کرد.

 یک مقام کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: «در راستای اعلام رئیس جمهور در رابطه با خاتمه دادن به تخصیص بودجه برای دیوار مرزی، هیچ مبلغ دیگری از سایر اهداف به ساخت دیوار مرزی تغییر مسیر نخواهد داد».

او در ادامه گفت: «امروز وزارت دفاع لغو تمام پروژه‌های ساخت دیوار با استفاده از بودجه‌های معطوف شده را لغو می‌کند و در راستای بازگرداندن بودجه‌های عمرانی ارتش به اهداف مناسب قانونی گام‌هایی را برمی‌دارد».

به گفته این مقام آمریکایی، بودجه‌های بازگردانده شده، برای ساخت مدرسه برای کودکان پرسنل نظامی، پروژه‌های نظامی در کشورهای متحد، تأمین هزینه‌های گارد ملی و حساب ذخیره تأمین تجهیزات نظامی صرف خواهد شد.

بایدن در بدو ورود به کاخ سفید، وضعیت اضطراری اعلام شده از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تأمین هزینه ساخت دیوار مرزی را لغو و ادامه این پروژه را به‌منظور بازبینی آن متوقف کرد.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه با اشاره به تصویب بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک در کنگره، این تصمیم بایدن را غیرقانونی توصیف کرده‌اند و کاخ سفید نیز در حال تهیه گزارشی درباره قانونی بودن توقف موقتی این پروژه است.

با این حال، چندی پیش، «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا در جلسه‌ای به کارکنانش گفته است، احتمالاً چراغ سبز بایدن برای تکمیل «فواصل» موجود در دیوار مرزی را دریافت خواهد کرد.

مایورکاس گفته بود: «رئیس جمهور کاملاً واضح تصمیم خود را اعلام کرده است که وضعیت اضطراری که اختصاص بودجه وزارت دفاع برای ساخت دیوار مرزی را میسر می‌کرد خاتمه یافته است».

وزیر امنیت داخلی آمریکا می‌افزاید:‌ «اما این تصمیم فضا را باز می‌گذارد تا دولت بتواند درباره برخی نواحی مشخص از دیوار که نیاز به بازسازی دارند یا پروژه‌هایی که باید خاتمه یابند، دست به تصمیم‌گیری بزند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.