خبر آمریکا از حمله طالبان به فرودگاه قندهار

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان از حمله به فرودگاه قندهار خبر داد که تلفات جانی و مالی نداشت.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در توییترش نوشت: فرودگاه قندهار امروز، شنبه هدف حمله غیرمستقیم قرار گرفت که این رویداد تلفات و خساراتی در پی نداشت.

او در ادامه پیامش نوشت: "بازگشت به خشونت امری غیرمنطقی و غم‌انگیز خواهد بود. اما اشتباه نکنید، ما از ابزار نظامی برای پاسخگویی قاطعانه به هر نوع حمله به ائتلاف و تجهیزات نظامی برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان برخوردار هستیم. این اشتباه است اگر در آن جهت حرکت کنید".

پیش از این ذبیح الله مجاهد به خاطر تاخیر در خروج نیروهای خارجی از افغانستان از اول ماه مه در توییترش نوشت: اینکه خروج نیروهای اشغالگر از افغانستان از اول ماه مه که در توافقنامه تعیین شده بود، به تأخیر افتاد نقض توافقنامه دوحه است و اصولا راه هرگونه اقدام مناسب را برای این گروه در برابر نیروهای اشغالگر باز کرده است.

او در ادامه نوشته بود، "اکنون مجاهدان "امارت اسلامی" منتظرند تا ببینند رهبری "امارت اسلامی" با درنظرداشت استقلال کشور، ارزش‌ها و منافع عالی مردم خود چه تصمیمی می‌گیرد و نیروهای ما مطابق آن عمل خواهند کرد، ان شاءالله."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.