شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که دیدار کوهن و بایدن شامگاه جمعه (به وقت محلی) در کاخ سفید برگزار شده و دو طرف درباره «تهدیدهای ایران» و دیگر مسائل گفت‌وگو کردند.

بر این اساس، پیش از دیدار رئیس موساد با رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با کوهن تماس گرفته و مواردی را درخصوص ایران به وی گوشزد کرده تا به بایدن انتقال دهد.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» به نقل از این گزارش، دیدار کوهن و بایدن از پیش برنامه‌ریزی نشده بود و در زمان سفر هیأت مقام‌های امنیتی اسرائیلی به واشنگتن تصمیم برگزاری آن گرفته شد.

این شبکه همچنین گزارش داد که در این دیدار، مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی آمریکا نیز حضور داشتند.

وبگاه آمریکایی «آکسیوس» اما در این باره نوشت: «کاخ سفید این دیدار را مخفیانه نگاه داشته و هیچ بیانیه‌ای درباره آن صادر نکرده است».

به نوشته این پایگاه خبری، کاخ سفید هنوز حاضر نیست به سوالات درباره دیدار بایدن و کوهن پاسخ داده یا جزئیاتی از آن ارائه کند.

شامگاه دوشنبه هفته قبل بود که کوهن، «مئیر بن شبت» مشاور امنیت داخلی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، برای گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود در خصوص ایران وارد واشنگتن شدند.

«جنیفر ساکی»‌ سخنگوی کاخ سفید نیز در آن زمان گفت اطلاعات جدیدی را از دور دوم مذاکرات احیای برجام در وین به هیأت مقام‌های صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده‌اند، ارائه می‌کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.