نوسازی آپارتمان بوریس جانسون دردسرساز شد

 یورو نیوز گزارش داد، داگلاس راس، رهبر محافظه‌کاران در اسکاتلند یکشنبه گفت که نخست وزیر بریتانیا در صورت اثبات تخلفش در این ماجرا باید از سمت خود کناره‌گیری کند. کمیسیون انتخاباتی بریتانیا تحقیق بر سر نحوه تامین هزینه نوسازی آپارتمان محل سکونت جانسون را آغاز کرده است.

بوریس جانسون مدعی است که شخصا هزینه نوسازی آپارتمان خود در ساختمان کنار محل کار خود در «داونینگ استریت» در لندن را پرداخت کرده است. او به همراه کری سیموندز، دوست و فرزند مشترکشان در این آپارتمان در ساختمان شماره ۱۱ خیابان «داونینگ» زندگی می‌کند.

نخست وزیر بریتانیا متهم شده است که هزینه نوسازی این آپارتمان را با قرض گرفتن از یکی از کمک‌کنندگان مالی به حزب محافظه‌کار تامین کرده است.

داگلاس راس در این باره گفت: «فکر کنم که مردم از کسی که عالی‌ترین مقام [اجرایی] کشور را در اختیار دارد انتظار رعایت بالاترین معیارها را دارند. به همین دلیل فکر می‌کنم توجه آنها به تحقیقی که در جریان است جلب شده است و در انتظار پاسخ هستند.»

سخنان رهبر محافظه‌کاران در اسکاتلند در حالی بیان می‌شود که قرار است روز پنجشنبه شش مه (۱۶ اردیبهشت) انتخابات محلی در اسکاتلند برگزار شود.

رسانه‌های بریتانیا پیش از این گزارش داده بودند که هزینه نوسازی آپارتمان بوریس جانسون رقمی معادل ۲۳۰ هزار یورو بوده است. نخست وزیران بریتانیا به طور سنتی در آپارتمانی در مقر نخست وزیری در ساختمان شماره ۱۰ «داونینگ استریت» سکونت داشتند اما در سال‌های اخیر آنها آپارتمانی بزرگتر در ساختمان کناری را که مقر وزارت دارایی است برای سکونت انتخاب کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.