تاثیر لغو تحریم‌ها بر ظرفیت‌های سرمایه گذاری بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کدر: در صورت برداشته شدن موانع و تحریم‌ها ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف بندری از صادرات، واردات، ترانزیت، ترانشیپ و در حوزه لجستیکی و زیرساختی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارجی وجود دارد.

فرهاد منتصر کوهساری درباره اینکه ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر کشور در صورت برداشته شده تحریم‌ها، اظهارکرد: اگر تحریم‌ها و موانع سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برداشته شود، ظرفیت‌های بسیاری در بنادر شمالی و جنوبی کشور وجود دارد تا بتوان سرمایه‌های عظیمی را برای رونق و توسعه بیشتر بنادر جذب کرد.

وی افزود: در حوزه‌ ظرفیت صادراتی و وارداتی بنادر کشور می‌توان گفت ظرفیت‌های خالی بسیاری وجود دارد که با سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان آن را پر کرد و به عنوان مثال بندر شهید رجایی ۵.۷ میلیون TEU و در بنادر شمالی کشور ۳۰ میلیون تن ظرفیت وجود دارد. در حالی که در این زمینه به ترتیب سه میلیون TEU و حدود شش میلیون تن از آن‌ها فعال است و شرکت‌های خارجی می‌توانند با استفاده از جوینت با یک شرکت ایرانی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا این ظرفیت‌های خالی پر شود.

لغو تحریم‌ها ظرفیت های سرمایه گذاری بنادر را افزایش می دهد

کوهساری ادامه داد: در حوزه دیگر مانند ترانزیت و به خصوص ترانشیپ کالا از بندری به بندر دیگر می‌توان سرمایه‌گذاری زیادی در بنادر به ویژه در بندر شهید رجایی انجام داد تا این بندر تبدیل به مرکز ترانشیپ خلیج‌فارس و منطقه تبدیل شود و با اراده تخفیفات بندری می‌توان کالاها را برای توزیع و ارسال به سایر بنادر دنیا از بندر شهید رجایی تراشیپ کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سایر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر کشور، اعلام کرد: از نظر ارزی محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در بنادر وجود ندارد و می‌توان در حوزه‌های دیگری از جمله لجستیک، زیرساخت‌ها و رو ساخت‌های مختلف بندری سرمایه‌گذاری کرد و از سوی دیگر در بندر شهید رجایی در حال توسعه فاز بعدی آن هستیم که زمین ۲۴۰۰ هکتار وسیعی برای آن اختصاص داده شده است و اگر سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی برای آن انجام شود که البته تا کنون نیز استقبال خوبی از آن شده‌ است، ظرفیت بسیار مناسبی به نظر می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.