درخواست رهبر انصارالله علیه آمریکا و اسرائیل

المسیره گزارش داد، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: تعیین آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس نشان می‌دهد که قدس مسئولیت و بخشی از تعهدات ایمانی مسلمانان است. ما خواهان حضور فعال در مناسبت روز جهانی قدس هستیم. ما بر موضع ثابت خود در حمایت از مردم فلسطین و آزادگان و محور مقاومت برای پاکسازی این امت و آزادی مقدسات تأکید می‌کنیم.

وی گفت: مردم امت عربی باید به مسئولیت خود درباره مسئله فلسطین عمل کنند چراکه رژیم صهیونیستی خطری علیه امت و ملت‌هاست. ما به عنوان یک امت اسلامی در مقابل خدا مسئولیت دینی برای حمایت از مردم فلسطین و مقابله با تهدید دشمن داریم.

وی گفت: در مقابل تحرک غرب و رسیدن یهودیان به فلسطین تحرک جدی از سوی امت اسلامی صورت نگرفت. بعد از شکست رسمی اعراب در اتخاذ اقدام جدی، تحولاتی مثبت در روند مسئله فلسطین رخ داد که به تجربه مردمی مثل حزب‌الله در لبنان و پیروزی‌های آن بازمی‌گردد. تجربه نوار غزه و موفقیت‌های پی در پی از عوامل موثر در روند مسئله فلسطین است. تحرک رسمی از سوی جهان عربی برای حمایت از تجربه غزه و حزب‌الله صورت نگرفت. باید برای مقابله با دشمن به اصلاح وضعیت داخلی خود بپردازیم. ادامه خطر اسرائیل بر مسئولیت ما می‌افزاید. این مسئولیت تنها به داخل فلسطین یا اطراف آن محدود نمی‌شود بلکه به تمام امت مربوط می‌شود. دشمن اسرائیلی صرفا یک دشمن مثل بقیه دشمنان نیست بلکه بدترین دشمنی را با ما به عنوان یک امت مسلمان دارد. با این حال آن‌ها سعی می‌کنند تصویر خوبی از خود نشان دهند. برخی از نظام‌ها دیدگاه خود را بر پایه این تصویر ساختند و بر پایه آن حتی به نام دین به عادی سازی روابط پرداختند. هدف از ارائه چنین تصویری از صهیونیست‌ها منحرف کردن نگاه‌ها از دشمنی آن‌هاست. جنگ دشمن صهیونیستی با ما جنگی فراگیر است و استراتژی که در پیش گرفته گرفتن تمام قدرت معنوی و مادی ما و سیطره کامل بر ماست تا ما را به ابزار دست خود تبدیل کند و تمام امکاناتمان را در دست بگیرد.

الحوثی گفت: صهیونیست‌ها به صورت جدی برای ممانعت از دستیابی امت ما به توانایی‌های نظامی تلاش می‌کنند و این را در برخوردشان با ایران، توانایی‌های مردم یمن، حزب‌الله لبنان و مبارزان فلسطینی می‌بینیم. صهیونیست‌ها بر تمام توطئه‌ها و کارنامه جنایتکارانه خود و هدف قرار دادن مستمر امت اسلامی عنوان صلح را می‌گذارند؛ صلحی که صهیونیست‌ها ارائه می‌کنند صرفا تسلیم شدن در برابر آن‌ها و توطئه‌ها و برنامه‌هایشان است.

الحوثی گفت: با وجود اقدامات دشمن اسرائیلی ما شاهد سه مسئله حتمی خواهیم بود: شکست و سقوط این دشمن، خسارت و شکست حامیانش و غلبه بندگانی که بر خداوند توکل دارند بر این دشمن. ما باید برای تقویت جبهه داخلی و فعال کردن سلاح تحریم کالاهای آمریکا و اسرائیل تلاش کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.