خبر مهم اکونومیست درباره ارزهای دیجیتال؛ منتظر اتفاق بزرگی باشید

اکونومیست در مطلبی نوشته است: تغییرات فناوری، واژگونی بازار مالی است. بیت‌کوین از وسواس آنارشیست‌ها به یک کلاس دارایی یک تریلیون دلاری تبدیل شده است که به تاکید بسیاری از مدیران مالی به هر نمونه پورتفوی متعادلی تعلق می‌گیرد. انبوه معامله‌گران پرکار ارز دیجیتال به یک نیروی وال استریت تبدیل شده اند. PayPal بالغ بر ۳۹۲ میلیون کاربر دارد که نشانه این است که آمریکا درگیر غول‌های پرداخت دیجیتال چینی است.

با این حال، همانطور که گزارش ویژه اکونومیست توضیح می‌دهد، کمترین اختلال در مرز میان فناوری و امور مالی ممکن است انقلابی‌ترین آن باشد: ایجاد ارزهای دیجیتال دولتی، که به طور معمول به مردم اجازه می دهد وجوه و دارایی دیجیتال خود را به طور مستقیم در یک بانک مرکزی سپرده‌گذاری کنند.

تجسم تازه‌ای از پول

" GovCoinها " یا همان ارزهای دیجیتال دولتی تجسم جدیدی از پول است. آنها وعده می‌دهند که امور مالی بهتر از قبل کار کنند اما همچنین  انتقال قدرت از افراد به دولت‌ها، تغییرات ژئوپلیتیکی و تغییر نحوه تخصیص سرمایه را به دنبال دارند. با آن‌ها باید خوش‌بینانه و البته فروتنانه رفتار کرد.

حدود یک دهه پیش، در میان ضایعات برادران لمان، پل ولکر، رئیس سابق فدرال رزرو، ابراز ناراحتی کرد که آخرین نوآوری مفید بانکداری ATM است. از زمان بحران مالی، صنعت، بازی خود را ارتقاء داد. بانک ها سیستم های خود را مدرن کرده اند. کارآفرینان دنیای آزمایشی "مالیات غیرمتمرکز" ساخته‌اند که بیت کوین مشهورترین بخش آن است و شامل طغیانی در سیستم‌های رمزگذاری‌، پایگاه داده‌ها و درگاه‌ها است که در سطوح مختلف با سرمایه‌های سنتی تعامل دارند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «خبر مهم اکونومیست درباره ارزهای دیجیتال؛ منتظر اتفاق بزرگی باشید»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.