پیش بینی بورس امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت

در روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۵ هزار و ۲۰۳ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۷۲ هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن به روند نزولی خود ادامه داد و ۱۷۷ واحد پائین آمد و در رقم ۴۲۲ هزار و ۸۴۸ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۷ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۲۵ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۵۴ نماد رشد قیمت و ۲۴۴ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۱۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

روز چهارشنبه شاخص کل‌ بورس پس از سه روز صعود کرد و توانست سطح حمایت تاریخی یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد را دوباره پس بگیرد. دیگر نکته مثبت معاملات چهارشنبه رشد ۴۵ درصدی ارزش معاملات خرد بود که این امیدواری را ایجاد کرد که بازار در روزهای آتی رونق بیشتری بگیرد و بتواند به صعود ادامه دهد. اما در مقابل بازار همچنان دچار بحران صف‌های فروش و خروج پول حقیقی است. در آخرین روز معاملاتی هفته ارزش صف‌های فروش ۴ درصد افزایش یافت و ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان شد تا ارزش مازاد عرضه بازار نیز به ۴ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان برسد.

در اکوایران ببینید:بورس می‌تواند سپر تورم باشد؟

همچنین برای پانزدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با رشد 6 درصدی به 338 میلیارد تومان افزایش یافت. بنابراین روندهای درونی بازار نشانه‌های امیدوارکننده اندکی دارند. اگر روند نزولی تغییرات قیمت دلار نیز باز هم ادامه یابد می‌تواند عاملی برای کاهش شاخص بورس باشد. این روزها امید سهام داران به اجرای بندهای بسته حمایتی موسوم به 7+3 است. بسته‌ای که قرار است با تحریک تقاضا شاخص را بالا بکشد و زیانِ بخشی از سهام‌داران را جبران کند. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیش بینی بورس امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.