ماجرای مرموز ناپدید شدن زن جوان در تهران

دو هفته پس از ناپدید شدن زنی جوان در پایتخت، جسد او در چاه یک باغ در جاجرود کشف و خواستگار او به اتهام قتل عمدی بازداشت شده است. مرد مرموز اما تا‌کنون ۳روایت مختلف مطرح کرده و منکر قتل شده است.

حدود دو هفته قبل زنی جوان قدم در اداره پلیس تهران گذاشت تا خبر ناپدید شدن خواهر ۳۸ساله‌اش را گزارش کند. وی گفت: خواهرم فرشته سال‌ها قبل از همسرش جدا شده و به تنهایی زندگی می‌کرد و هر روز با یکدیگر در تماس بودیم و چت می‌کردیم اما ۲۴ساعت بود که از او بی‌خبر بودم و در فضای مجازی آنلاین نشده بود. موبایلش خاموش بود و همین بیشتر نگرانم کرده بود.

۳ روایت متفاوت از متهم به قتل

وی ادامه داد: خواهرم به تازگی با پسری به نام شاهین در فضای مجازی آشنا شده و قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند و آخرین بار به من گفته بود که با شاهین قرار ملاقات دارد و احتمال می‌دهم که شاهین بلایی بر سر او آورده باشد.

بازداشت خواستگار

با این اظهارات، پرونده‌ای تشکیل شد و پیش روی قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و آنها نیز در جریان بررسی‌های تخصصی متوجه شدند که فرشته (زن گمشده) آخرین بار با خواستگارش شاهین در ارتباط بوده و با او قرار ملاقات داشته است. همین کافی بود تا بازپرس جنایی دستور بازداشت شاهین را صادر و مأموران پلیس وی را دستگیر کنند.

روایت اول

«با فرشته قرار داشتم اما خیلی کار داشتم و نتوانستم سر قرار حاضر شوم» این نخستین ادعای شاهین در برابر تیم تحقیق بود. وی مدعی شد که اطلاعی از سرنوشت فرشته ندارد و به بازپرس جنایی تهران گفت: چند وقت قبل در فضای مجازی با فرشته آشنا شدم.

چندبار با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم و مدام با هم چت می‌کردیم. دلباخته او شده بودم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم. حتی از او خواستگاری کردم و جواب مثبت شنیدم اما نمی‌دانم چه شد که ناگهان غیبش زد. وی ادامه داد: آخرین بار با او تماس گرفتم و قرار گذاشتم. اما کارم خیلی زیاد بود و نتوانستم سر قرار حاضر شوم. بعد از آن متوجه شدم که او ناپدید شده است. من هیچ اطلاعی از سرنوشت او ندارم.

روایت دوم

اگرچه متهم منکر هرگونه اطلاعی از سرنوشت فرشته زن ناپدید شده بود اما بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت وی را صادر کرد و او برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفت. تحقیقات از او برای کشف اسرار ناپدید شدن زن جوان ادامه داشت تا اینکه وی روایت دیگری را درخصوص آخرین ملاقاتش با فرشته مطرح کرد. وی گفت: آخرین بار با فرشته قرار داشتم و می‌خواستیم به باغ یکی از دوستانمان در جاجرود برویم. دوستم مهمانی برپا کرده بود و فرشته سر قرار حاضر شد.

با هم به باغ رفتیم و درحالی‌که با فرشته بودم، یکی از دوستانم لیستی در اختیار من قرار داد تا به مغازه بروم و خرید کنم. من هم برای خرید خوراکی و وسایل باغ را ترک کردم و فرشته آنجا ماند. وی ادامه داد: پس از آنکه خرید هایم را انجام دادم به باغ برگشتم اما اثری از فرشته نبود. همه جا را به‌دنبالش گشتم اما او را پیدا نکردم. سراغش را از دوستانم گرفتم اما آنها مدعی شدند فرشته را ندیده‌اند و فکر می‌کرده اند با من برای خرید آمده است.

کشف جسد

اظهارات متهم متناقض و عجیب بود. مأموران از او خواستند تا باغی که وی ادعا می‌کرد مهمانی در آنجا برگزار شده را به آنها نشان بدهد. در این شرایط شاهین به همراه تیمی از مأموران راهی جاجرود شد و پسر جوان به این بهانه که آدرس دقیق باغ را به‌خاطر نسپرده، چند خانه باغ را به مأموران نشان داد. کارآگاهان به جست‌و‌جو در باغ‌ها پرداختند اما اثری از زن جوان به‌دست نیامد تا اینکه روز شنبه فردی با پلیس جاجرود تماس گرفت و گفت برای سرکشی به باغش در حوالی جاجرود رفته که متوجه بوی تعفن شدیدی شده است.

پس از تماس صاحب باغ، گروهی از مأموران به همراه آتش‌نشانان راهی آنجا شدند و پس از جست‌و‌جو از چاهی که در حیاط باغ بود و ۲۵متر عمق داشت جسد زنی جوان را بیرون کشیدند. او فرشته، زن ناپدید شده بود که دستانش بسته شده و حدود دو هفته از مرگ وی می‌گذشت. در معاینات اولیه مشخص شد که علت مرگ زن جوان خفگی بوده است با این حال جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد.

روایت سوم

وقتی برای تیم جنایی محرز شد که زن ناپدید شده قربانی جنایتی خاموش شده است، شاهین خواستگار وی در برابراتهام قتل عمدی قرار گرفت. اتهام قتل به او تفهیم شد و شاهین با وجود شواهدی که علیه او مطرح شده، ‌منکر جنایت شد. وی روایت سوم را پیش روی تیم تحقیق قرار داد و گفت: آن روز من و فرشته در باغ بودیم که با هم جر و بحثمان شد. من به‌شدت ناراحت شدم و باغ را ترک کردم. پس از آن دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه شنیدم ناپدید شده و حالا درجریان قتل او قرار گرفتم.

متهم به قتل با قرار قانونی بازداشت شده و تحقیقات از وی ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.