بررسی تنش در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سوی باکو و مسکو

" جیهون بایرام اف " و " سرگئی لاوروف " وزیران امور خارجه  جمهوری آذربایجان و روسیه روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی تنش فعلی در مرز جمهوری آذربایجان  و ارمنستان را بررسی کردند .

  به گزارش وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، وزیران امور خارجه دو کشور در این گفت و گوی تلفنی در باره تنش پیش آمده در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان تبادل نظر کردند .

  وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر ضرورت حل سیاسی و دیپلماتیک هر گونه تنش پیش امده تاکید کردند .

  بایرام اف و لاوروف همچنین ضرورت اجرای بیانیه سه جانه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در باره پایان جنگ در قره باغ را مورد تاکید قرار دادند

  جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه آغاز شده ششم مهر ماه سال گذشته توانست سرزمینهای خود از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند .

  این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری اذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت .

رسانه های ارمنستان به تازگی به نقل از منابع رسمی این کشور در باره پیشروی روز گذشته ( چهارشنبه )  نیروهای جمهوری آذربایجان  تا ۳.۵ کیلومتر به خاک ارمنستان در یکی از مناطق مرزی  خبر دادند .

  این در حالی است که منابع خبری جمهوری آذربایجان نیز پیشتر گزارش دادند ،  نیروهای ارمنستان در جریان جنگ اول قره باغ در دهه ۹۰ قرن گذشته علاوه بر قره باغ  ، برخی مناطق مرزی جمهوری آذربایجان را به صورت غیر قانونی تحت کنترل خود در آوردند .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.