سخنگوی شورای نگهبان: جلوی جشنواره ثبت نام را گرفتیم

«عباسعلی کدخدایی» روز جمعه و بعد از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید فکر و تشکر از وزارت کشور اظهار داشت: امسال با تدابیری که در مصوبه شورای نگهبان اندیشیده شد، روند ثبت نام ها روند متعادلی را طی کرد و در جشنواره ثبت نام مقداری رو به جلو بودیم و مشکلات گذشته را نداریم.  

وی در رابطه با اینکه آیا صلاحیت داوطلبان در چارچوب مصوبه شورای نگهبان بررسی می شود عنوان کرد: بله، شورای نگهبان ابن بار از بین افرادی که دارای شرایط هستند بررسی صلاحیت ها را انجام خواهد داد.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با مطالبی که در خصوص صندلی های کاندیدا ها را شورای نگهبان به صدا و سیما اعلام کرده بیان کرد: بیشتر به شوخی شبیه بود مانند اینکه وزارت کشور بگوید ما می دانیم چند نفر ثبت نام می کنند. شورای نگهبان بر اساس معیارهای قانونی بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند.

کدخدایی در خصوص اینکه آیا ملاک شورای نگهبان همان رد صلاحیت های قبلی است، افزود: همانطور که به داوطلبین انتخابات مجلس گفتیم وضعیت افراد به موجب قانون تغییری نکرده است. 

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با اینکه برخی کاندیداها بیانیه سیاسی می خوانند و ساختارشکنی می کنند، آیا شورای نگهبان اینها را رصد می کند؟، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی از این تریبون های مجانی زیاد در اختیار افراد قرار داده است و شورای نگهبان نسبت به این افراد هیچ محدودیتی ندارد و موارد خلاف قانون رصد می شود. در خصوص تبلیغات و هزینه ها اگر خلاف قوانین باشد در بررسی صلاحیت ها لحاظ می شود. 

وی در پایان جهت حضور حداکثری در انتخابات پیش رو ابراز امیدواری کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.