پیش بینی بورس ‌امروز شنبه 25 اردیبهشت

روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۴ هزار و ۴۵۲ واحد رشد کرد و شاخص هم‌وزن هزار و ۳۸۸ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۵۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۸۶ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۷۴ نماد رشد قیمت و ۲۴۶ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۱۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.

همچنین پس از آن که در روز سه‌شنبه بازار با ورود پول حقیقی همراه بود، در روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد. اما در روزی که قیمت نمادهای بزرگ و شاخص سازی چون فارس، شبندر، شپنا، کچاد، فولاد، فملی و وپاسار افزایش یافت میزان خروج پول حقیقی از نمادهای بزرگ نیز کمتر از نمادهای کوچک و متوسط بازار بود. بنابراین انتظار می‌رود با توجه به رشد قیمت دلار نمادهای شاخص‌ساز بتوانند همچنان تابلوی بورس را سبز نگه دارند.

در هفته پایانی اردیبهشت ماه رفته رفته گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز منتشر خواهد شد. انتشار گزارش‌های مالی می‌تواند انتظارات فعالان بازار را واقعی‌تر کند و موجب رشد قیمت سهام شرکت‌هایی شود که در سه ماهه پایانی سال ۹۹ سود شناسایی کرده‌اند. در هفته گذشته انتشار گزارش مالی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (با نماد معاملاتی فجر) موجب رشد قیمت سهام آن و ورود پول حقیقی به این سهم شد. به طوری که در مجموع هفته ۲۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به سهام فجر وارد شد و پس از نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) بیشترین ورود پول حقیقی در یک هفته گذشته را داشت. بنابراین به نظر می‌رسد بازار نسبت به گزارش‌های مالی واکنش نشان خواهد داد و سهام‌داران می‌توانند به گزارش‌های مالی به عنوان علامت معاملاتی توجه کنند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیش بینی بورس ‌شنبه /بورس در انتظار گزاش‌های مالی» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.