نوسان دلار متشکل حول مرز 22 هزار

قیمت دلار در انتظار بازارهای مجاور/ حباب قیمت سکه کوچک شد

کدخبر: ۴۱۲۳۹۶
دامنه نوسان قیمت دلار در بازار متشکل از بازار آزاد بیشتر بود و دلار بازار آزاد در معاملات نیمه اول روز نتوانست از مرز 23 هزار تومان عبور کند.
قیمت دلار در انتظار بازارهای مجاور/ حباب قیمت سکه کوچک شد

به گزارش اقتصاد نیوز، دلار آمریکا در بازار آزاد کار خود را با افزایش قیمت نسبت به نرخ انتهایی روز چهارشنبه آغاز کرد و دامنه نوسان آن بر خلاف بازار متشکل کوچک بود. دلار آمریکا در نیمه اول روز مرز 23 هزار تومان را پشت سرنگذاشت، اگر بعد از تعطیلات عید فطر و بازگشایی بازارهای مجاور هم این اتفاق نیافتد، انتظارات افزایشی در بازار قدری کاهش می‌یابد.

روند قیمتی دلار در نیمه اول روز شنبه

دلار آمریکا معاملات روز چهارشنبه را با قیمت 22 هزار و 480 تومان به پایان رساند. روز پنج‌شنبه تعطیل بود معامله گران منتظر نرخ ابتدایی بازار در معاملات روز شنبه بودند.

اولین قیمت دلار در بازار متشکل ارزی با نرخ انتهایی هفته گذشته برابر و روی 22 هزار و 75 تومان قرار داشت، اما در یک مرحله قیمت دلار متشکل 370 تومان بالا رفت و روی 22 هزار و 445 تومان قرار گرفت. قیمت دلار سنا نیز در این مقطع 22 هزار و 669 تومان بود. قاعدتا دلار بازار آزاد نیز باید کار خود را افزایشی آغاز می‌کرد، چون معمولا نرخ سنا پایین‌تر از بازار آزاد است. البته قیمت دلار متشکل دوباره افت کرد و زیر 22 هزار تومان قرار گرفت.

دلار آمریکا کار خود را با افزایش 140 تومانی نسبت به نرخ انتهایی روز چهارشنبه آغاز کرد و روی 22 هزار و 650 تومان قرار گرفت. دامنه نوسان قیمتی دلار بازار آزاد در ابتدای امر بر خلاف بازار متشکل کوچک بود. قیمت دلار در چند مقطع تغییرات کاهشی کوچک را به ثبت رساند و روی 22 هزار و 620 تومان قرار گرفت.  

تعیین روند قیمتی دلار به بعد از تعطیلات فطر موکول شد

تحلیل‌گران معتقد بودند اگر دلار امروز از مرز 23 هزار تومان عبور نکند انتظارات افزایشی در بازار قدری کاهش پیدا می‌کند. از طرفی بازارهای مجاور هنوز به خاطر عید فطر تعطیل است و برخی معتقدند تغییرات نرخ دلار بعد از بازگشایی بازارهای مجاور تعیین‌کننده خواهد بود. آن‌ها احتمال می‌دادند نرخ دلار در روز شنبه در حوالی 22 هزار و 400 تومان تا 22 هزار و 800 تومان نوسان کند. دلار بازار آمریکا معاملات نیمه اول روز را در بازه مد نظر تحلیل‌گران و روی قیمت 22 هزار و 640 تومان به پایان رساند. در نتیجه فعالان بازار باید منتظر باشند تا روند قیمتی بعد از شروع کار بازارهای مجاور تعیین شود.

دامنه نوسان سکه تغییر نکرد

قیمت انواع سکه و طلا/ امامی یک میلیون و 40 هزار تومان + جدول

سکه امامی معاملات روز چهارشنبه را با قیمت 9 میلیون و 945 هزار تومان به پایان رسانده بود. تغییرات قیمت طلای جهانی در هفته گذشته مثبت بود و قیمت فلز زرد رنگ در حوالی 1844 دلار قرار داشت. قیمت دلار در زمان نوشتن این گزارش 22 هزار و 620 تومان بود. با احتساب این قیمت‌ها اندازه حباب سکه 1.26 درصد به دست می‌آمد که به نسبت کوچک بود. حباب سکه همراه با افت 8 درصدی قیمت دلار در دو هفته گذشته بزرگ شده بود. اندازه حباب 1.26 درصدی نشان می‌داد سکه ظرفیت افزایش قیمت را دارد.

اولین قیمت سکه در معاملات روز شنبه قدری از 10 میلیون تومان بالاتر بود، اما تحلیل‌گران مرز مهم بالایی برای سکه را 10 میلیون و 200 هزار تومان و مرز مهم پایینی برای آن را 9 میلیون و 800 هزار تومان عنوان می‌کردند. به اعتقاد تحلیل‌گران پایین رفتن از مرز 9 میلیون و 800 هزار تومان می‌توانست فشار فروش را افزایش دهد و بالا رفتن از مرز 10 میلیون و 200 هزار تومانی می‌توانست موجب شکل‌گیری انتظارات افزایشی در بازار شود، اما سکه در دامنه نوسان قبلی باقی ماند و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 10 میلیون و 40 هزار تومان به پایان رساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید