آزمون سرسپردگی به ترامپ در میان محافظه‌کاران

به دنبال امتناع لیز چنی، نماینده باسابقه وایومینگ از پذیرش ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبنی بر تقلب انتخاباتی منجر به شکست وی، جمهوری‌خواهان کنگره، پس از برکناری وی، الیز استفانیک، نماینده وفادار به ترامپ را به عنوان رهبر شماره ۳ حزب در خانه نمایندگان منصوب کردند.

کیتی ادموندسون گزارشگر نیویورک‌تایمز در کپیتال‌هیل در گزارشی در این‌باره نوشت: جمهوری خواهان به سرعت نماینده لیز چنی را که به دلیل رد دروغ‌های دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ برکنار کردند، با الیز استفانیک جایگزین کردند.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان روز جمعه الیز استفانیک نماینده نیویورک، مدافع سرسخت دونالد ترامپ، را به عنوان رهبر شماره ۳ خود انتخاب کردند. وی به سرعت جانشین لیز چنی نماینده وایومینگ شد که این هفته به دلیل امتناع از ساکت ماندن در مورد دروغ های رئیس جمهور سابق از سمت خود برکنار شد.

رأی گیری محرمانه، که در سالن اجتماعات زیرزمین در کپیتال هیل برگزار شد، اوج کمپین جدی جمهوری‌خواهان برای پاکسازی صداهای منتقد آقای ترامپ از صفوف حزبی است که در حال تحکیم رویکردهای مدنظر و تثبیت روزافزون سیطره وی بر سراسر حزب و انجام یک آزمایش لیتموس برای بررسی سرسپردگی بی‌دریغ رهبران جمهوری‌خواه به رئیس جمهور سابق است.

 
مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «الیز به جای لیز/ عملیات پاکسازی مخالفان ترامپ از حزب جمهوریخواه» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.