وزرای احمدی نژاد، پشت رئیسی ایستادند/ رونمایی از سورپرایز انتخاباتی

 در روز پر ترافیک وزارت کشور که چهره های سیاسی همچون علی لاریجانی، ابراهیم رئیسی، اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی و محسن رضایی ردای کاندیداتوری به تن کردند و برای فتح پاستور گام برداشتند؛ برخی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از حضور در بزرگترین ماراتن سیاسی ۱۴۰۰، کنار کشیدند و جشنواره انصراف‌ از کاندیداتوری به راه انداختند.

سورپرایز انتخاباتی امروز با انتشار بیانیه‌ای از سوی محمدرضا عارف رونمایی شد.  معاون اول رئیس دولت اصلاحات که در لیست ۱۴ نفره جبهه اصلاحات  قرار داشت، با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری انصراف داد.  انصراف عارف در شرایطی رقم خورد که او از مدت ها قبل ستادهای انتخاباتی اش را فعال کرده بود و عزم جدی برای کاندیداتوری داشت.

صادق خرازی نیز با انتشار بیانیه ای از کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد  تا اصلاح طلبان با کناره گیری یکی دیگر از نامزدهای لیست ۱۴ نفره روبرو شوند.

علی اکبر صالحی نیز که قرار بود یکی از پدیده های انتخاباتی ۱۴۰۰ باشد، از حضور در صف کاندیداها کنار کشید و تکلیف را بر خود واجب ندید.

جشنواره انصراف از کاندیداتوری /وزرای احمدی نژاد، پشت رئیسی ایستادند

وزرای احمدی نژاد، پشت رئیسی ایستادند

پس از قطعی شدن کاندیدا شدن ابراهیم رئیسی، در انتخابات ۱۴۰۰، حمیدرضا ترقی، از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در توییتی نوشت: امروز در جلسه فوق العاده شورای مرکزی ، حزب موتلفه اسلامی، ضمن حمایت قاطع از آیت الله رئیسی از ثبت نام نامزدهای حزبی خود به نفع ایشان منصرف شد.

علی نیکراد، نائب رئیس مجلس و  محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، به نفع رئیسی کنار رفتند. 

اما این انصراف ها از سوی اردوگاه راست، در حالی اتفاق افتاد که ابراهیم رئیسی پس از ثبت نام در میدان رقابت ها گفت:« حضور من در انتخابات به شکل مستقل است، حضورم نافی حضور دیگران نیست. کسی بخاطر من انصراف ندهد. »

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.