مرز یک میلیونی گرم طلا شکسته شد

 طلای ۱۸ عیار بیش از ۳ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد و به محدوده یک میلیون و ۲۶ هزار تومانی رسید. سکه امامی نیز روز شنبه با رشد ۲ درصدی توانست خود را بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تثبیت کند. در بازار ارز رشد دلار با آرامش بیشتری ادامه پیدا کرد و اسکناس آمریکایی توانست با افزایش ۴/۱ درصدی به نزدیکی محدوده ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومانی برسد.

به گفته تحلیل گران فنی، دلار در مسیر رشد پله ای قرار گرفته است و از سطوح مقاومتی به آرامی عبور می کند. همین رشد پله ای روزهای اخیر موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار تقویت شود. به گفته تحلیل گران فنی با شکست محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی، احتمال ورود تقاضای جدید به بازار شدت گرفته است. با این حال،‌ بازیگران باتجربه بازار ارز احتیاط را کنار نگذاشته اند و آماده اند که در صورت رسیدن اخبار مثبت به بازار به سرعت در موقعیت فروش قرار بگیرند.

رشد دو عاملی در بازار ارز

به گفته فعالان، دو عامل در رشد روزهای اخیر اسکناس آمریکایی نقش داشته است. اولین عامل، طولانی شدن مذاکرات هسته ای بوده است.. هر چقدر مذاکرات طولانی تر می شود، انتظار رسیدن به توافق قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران برای معامله گران کاهش پیدا می کند.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «رشد پله ای در بازار دلار + نمودار» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.