اولین علائم کرونا که روی پوست ظاهر می‌شود

 محققان می‌گویند موج جدید ویروس کرونا به اندام‌های حیاتی بدن حمله می‌کند و باعث عفونت‌های پوستی می‌شود.

التهاب یکی از اولین علائمی است که روی پوست ظاهر می‌شود. مطالعات اخیر هشدار داده است که وجود برخی علائم روی ناخن‌ها مانند ایجاد خط روشن، ممکن است نشانه‌ای این باشد که فرد قبلاً به این بیماری مبتلا شده و بسیاری از علائم پوستی عفونت نیز وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند.

انگشتان و ناخن‌های کرونایی

انگشتان کرونایی یکی از علائم عفونت کرونا بوده که مدت‌ها پیش در مورد آن صحبت شده است؛ اکنون ناخن‌های کرونایی آخرین علامتی هستند که باید نگران آن بود و علائم متمایز ناخن نیز می‌تواند نشانگر این باشد که فرد ممکن است در گذشته به عفونت کرونا مبتلا شده باشد.

مطالعات اخیر ثابت کرده است که ابتلا به کرونا و بهبودی از آن می‌تواند خطوط یا لکه‌هایی قابل مشاهده بر روی ناخن‌ها ایجاد کند. اگرچه این ممکن است بی ضرر باشد، اما گسترش ویروس در اندام‌های انتهایی نیز می‌تواند به صورت تغییر در رنگ، ضایعات یا خش ظاهر شود.

جوش‌های پوستی و تاول‌ها

بثورات می‌توانند در صورت وجود التهاب روی پوست، دردناک و خارش‌دار باشند که ممکن است عفونت با کرونا عامل ایجاد این بثورات غیرمعمول شود.

بثورات کرونایی در قسمت‌های مختلف بدن از بازوها، پشت گردن، ران‌ها تا انگشتان پا ظاهر می‌شود. این اتفاق معمولاً زمانی می‌افتد که ویروس شروع به تکثیر کرده و به لایه‌های مختلف پوستی و گوشتی حمله کند، که ممکن است قرمز و خارش دار باشند.

هنگامی که جریان اکسیژن در بدن کاهش می‌یابد، رنگ پوست نیز تغییر می‌کند. التهاب همچنین می‌تواند به صورت برجستگی‌های قرمز و بنفش در ناخن یا انگشتان پا ظاهر شوند.

کهیر

به گفته متخصصان، وجود کهیر یا بثورات پوستی به روشی غیرمعمول نیز ممکن است علامت کرونا باشد. آنچه در مورد علائم کرونا عجیب و متفاوت است اینکه برخلاف سایر بثورات، کهیر ممکن است در عرض چند ساعت خود به خود از بین برود، با این حال ممکن است دردناک و خارش دار باشد و باعث ایجاد برجستگی‌هایی در سطح پوست شود. مطالعات موردی همچنین نشان داده است که این علائم می‌توانند مدت‌ها پس از بهبود ویروس ظاهر شوند.

خشکی دور لب

خشکی لب‌ها یا بثورات دهانی نیز ممکن است برای فردی که به ویروس کرونا ویروس فعال مبتلا است ایجاد شود. ظاهر لب‌های خشک و پوسته پوسته شده در مرحله عفونت می‌تواند شایع باشد و درد نیز می‌تواند در داخل دهان گسترش یابد. خشکی لب همچنین می‌تواند در صورت کمبود آب بدن یا عدم تغذیه کافی هنگام بهبودی ایجاد شود.

حساسیت پوستی

در لیست رو به رشد علائم مشاهده شده با موج جدید کرونا، حساسیت پوستی است. اکنون حساسیت شدید در قسمت فوقانی شکم در میان بیمارانی که آزمایش مثبت دارند، به طور فزاینده‌ای مشاهده می‌شود و این امر می‌تواند پوشیدن لباس به شکل مناسب را برای آن‌ها دشوار کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.