خبر گرانی قیمت بنزین صحت دارد؟

بیژن زنگنه امروز در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان مشترک فرزاد بی، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: نزدیک به انتخابات برخی با شایعه گرانی بنزین می خواهند در مردم عکس العمل بدی ایجاد کنند، اما اطمینان می دهم نه بنزین و نه هیچ فرآورده نفتی دیگری گران نخواهد شد.  

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا تا پایان مذاکرات وین و مشخص شدن نتیجه برای امضای این قرارداد منتظر نماندید، گفت: این موضوع باعث ایجاد تاخیر در کار می شد. اکنون نیز بر اساس قرارداد امضا شده مشکلی برای حضور شریک خارجی وجود ندارد و در صورت تمایل، شرکت های خارجی می توانند در این قرارداد وارد شوند.

زنگنه درباره آخرین وضعیت خط لوله گوره- جاسک بیان کرد: لوله گذاری این طرح تمام شده و در روزهای آینده نفت به این خط لوله تزریق خواهد شد و در خرداد ماه اولین محموله از جاسک صادر می شود.  

وی در مورد اینکه آیا در دولت بعدی نیز حضور خواهد داشت، تاکید کرد: حتی پیشنهاد ریاست جمهوری را هم قبول نمی کنم و از مقام دولتی بازنشسته می شوم. با این حال همچنان در سیاست می مانم زیرا سیاست مانند زندگی است اما کار و پست دولتی نخواهم داشت.  

وزیر نفت ادامه داد: پس از بازنشستگی باید روزی ۱۲ ساعت کار کنم تا زندگی زن و بچه بگذرد.

وی در مورد قرارداد ۲۵ ساله با چین و حضور این شرکت در توسعه میادین نفت و گاز ایران، گفت: دو طرف برای همکاری ابراز علاقه کردند اما نامی مشخص نشده است.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.