میدان مین بایدن/ با دستان خونین تاریخ می نویسید

گزارشی از میدان مین بر سر راه بایدن، اعتراض به مشارکت جمهوری‌خواهان در تضعیف دموکراسی، درخواست خروج نیروهایی آمریکایی پس از شکست ترامپ در انتخابات، هدف قرار گرفتن لبنان توسط اسرائیل، پیروزی مستقلین و چپ‌ها در انتخابات بازنگری قانون اساسی در شیلی، تنش در نشست رهبران غرب بالکان، ورود بیش از ۵ هزار پناهجو در یک روز به سئوتای اسپانیا و کاهش جان‌باختگان کرونا در آمریکا به پایین‌ترین سطح ۱۴ ماه اخیر سرخط رسانه‌های دنیا را در نیم‌روز گذشته شکل داده‌اند.

به گزارش دویچه وله، رجب طیب اردوغان در سخنرانی اخیر خود به هم‌پیمانان ترکیه در ناتو حمله کرد و سیاست آنان را بالاخص در مورد خاورمیانه مورد انتقاد قرار داد. رئیس جمهور ترکیه در اظهارات خود به سیاست آمریکا در قبال اسرائیل با لحنی شدید تاخت و دولت اتریش را نفرین کرد. اردوغان خطاب به بایدن گفت: «شما با دستان خونین خودتان متاسفانه تاریخ می‌نویسید. این شما هستید که ما را وادار به گفتن چنین موضوعی کرده‌اید». انتقاد شدید اردوغان به سیاست آمریکا در قبال اسرائیل برخاسته از تصویب فروش تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل است. گفته می‌شود که دولت آمریکا با فروش ۷۳۵ میلیون دلار سلاح به اسرائیل موافقت کرده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر میدان مین جلوی پای بایدن/اسرائیل، لبنان را هدف گرفت /با دستان خونین تاریخ می نویسید بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.