نماینده اتحادیه اروپا: مطمئنم که توافق نهایی در وین صورت خواهد گرفت

انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست امروز کمیسیون برجام گفت کاملا مطمئن است که توافقی نهایی برای احیای توافق هسته ای ایران صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ما پیشرفت اساسی طی 10 روز داشته ایم اما هنوز مواردی وجود دارد که باید روی آن کار شود و هفته آینده دوباره نشست برگزار خواهیم کرد و به کار ادامه خواهیم داد.

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا تاکید کرد: مطمئنم که توافق نهایی صورت خواهد گرفت. فکر می کنم در مسیر صحیحی قرار داریم و به توافق خواهیم رسید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا گفته است در دور بعدی مذاکرات توافقی صورت خواهد گرفت گفت: نمی توانم چنین پیش بینی انجام دهم. آنچه می توانم بگویم این است که حتما توافقی صورت خواهد گرفت.

در نشست امروز که با حضور هیأت‌های ایران و کشورهای عضو برجام در محل گراندهتل وین برگزار شد، روسای هیات ها مروری بر پیشرفت های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش رو پرداختند.

هیات ها با اشاره به متن های تهیه شده که در نتیجه نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده اند،  از وضعیت کلی مذاکرات و مسیر طی شده اظهار رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاباهنگ کنونی در ادامه گفتگوها تاکید کردند.

هیات ها در پایان این دور از گفتگوها عازم پایتخت های خود شدند. قرار است دور دیگر گفتگوها هفته آینده مجددا از سر گرفته شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.