واکنش لاریجانی به انتقادات درباره کاندیداتوری‌اش/ اگر برجام نجس بود چرا زیرش نمی زنند؟

علی لاریجانی گفت: اگر برجام چیز نجسی بود چرا زیرش نمی زنند و می‌گویند باید اجرا کنیم؟ برجام در آن مقطع کار درست و دقیق نظام بود و الان هم باید برای نجات کشور تا جایی که می توانیم باید شرایط را برای یک تفاهم حل کنیم.

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس و کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ در کلاب هاوس به سوالات مختلفی پاسخ داد.

وی درباره علت کاندیداتوری اش در انتخابات و انتقادات به این تصمیم گفت: من گناه کبیره نکردم که وارد عرصه انتخابات شدم یا با ورودم به عرصه انتخابات به گونه ای برخورد شد که گویا وارد منطقه ممنوعه شده ام.

لاریجانی در پاسخ به انتقادات درباره تصویب برجام در مجلس با رد تصویب این قانون در ۲۰ دقیقه گفت: اگر کسی اینقدر توانمند است که تصویب یک معضل مهم ایران و جهان را در ۲۰ دقیقه به سرانجام برساند؛ شایستگی بالایی دارد و به او رای بدهید، اما ماجرا اینگونه نبود. معیشت مردم و تورم طاقت فرسا بر مردم نباید بازیچه بازیهای سیاسی عده‌ای شود.

وی گفت:‌نمی‌توانستم مسائل مهم کشور را به خاطر امیال عده ای معطل بگذارم و جلو تصمیم عاقلانه نظام را بگیرم. اگر برجام طرح خائنانه ای بود شورای نگهبان می توانست نگه دارد و بنظرم مسئله عمیق تر هست.

لاریجانی گفت:‌اگر برجام چیز نجسی بود چرا زیرش نمی زنند و می‌گویند باید اجرا کنیم؟ برجام در آن مقطع کار درست و دقیق نظام بود و الان هم باید برای نجات کشور تا جایی که می توانیم باید شرایط را برای یک تفاهم حل کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: بنا ندارم به هیچ وجه از انتخابات کنار بروم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.