بایدن به آتش بس در غزه واکنش نشان داد/ حمایت تمام قد از اسرائیل!

«جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده عصر پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت به وقت واشنگتن (بامداد جمعه به وقت ایران) در یک نطق تلویزیونی از کاخ سفید تأیید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او اطلاع داده که اسرائیل با آتش بس بدون شرط دوجانبه با حماس موافقت کرده است.

بایدن همچنین گفت که رئیس جمهوری مصر نیز به او اطلاع داده که حماس هم با آتش بس موافقت کرده است.

وی با اشاره به گفت‌وگوی خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل تصمیم او به پایان دادن خصومت‌ها را ستود و بار دیگر بر «حمایت کامل ایالات متحده از حقِ اسرائیل برای دفاع از خود (!)» در برابر حملات راکتی و موشکی حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در غزه تأکید کرد.

جو بایدن در ادامه نطق تلویزیونی خود بدون اشاره به نقضِ آشکار حقوق مردم فلسطین از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایات این رژیم طی یازده روز اخیر ادعا کرد: «معتقدم فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به‌طور برابر شایستگی برخورداری از زندگی امن و ایمن و همچنین آزادی، رفاه و دموکراسی را دارند و دولت من با تمام توان و به‌طور خستگی‌ناپذیر برای تحقق این امر تلاش خواهد کرد. من اعتقاد دارم یک فرصت ناب در اختیار داریم تا در این مسیر پیشرفت داشته باشیم و من به انجام آن متعهد هستم!»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و دیگر کشورهای منطقه نیز بابت تلاش برای پایان دادن به این درگیری یازده روزه و جلوگیری از ادامه یافتن آن قدردانی کرد.

گفتنی است، اسرائیل و حماس بعد از ۱۱ روز نبرد خونین بامداد جمعه به وقت ایران آتش‌بس را پذیرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.