واکنش سردار حاجی زاده به اعتراف فرمانده نظامی آمریکا درباره قدرت پهپادی ایران

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه آیین رونمایی از دستاوردهای پهپادی و پدافندی سپاه اظهار کرد: امروز به توفیق الهی و همت دانشمندان و متخصصین کشور شاهد رونمایی از سه دستاورد راهبردی و مهم که در شرایط تحریم و فشار حداکثری دشمن متولد و ایجاد شده‌اند، هستیم.

وی با بیان اینکه با رونمایی از  پهپاد استراتژیک غزه سطح و تراز حوزه پهپادی ایران اسلامی ارتقاء یافت، گفت: این پهپاد با ۳۵ ساعت مداومت پروازی قادر است تا  ۳۵ هزار پا پرواز کند؛ در ماموریت‌های عملیاتی توانایی حمل ۱۳ بمب را داشته و در مأموریت‌های شناسایی و پایش اطلاعاتی  تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد و تا پایان سال جاری آزمایش‌های عملیاتی و فنی آن به پایان رسیده و  سال ۱۴۰۱ رسما وارد چرخه عملیاتی خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با اشاره به قابلیت‌ها و ویژگی‌های سامانه راداری قدس اظهار کرد: ما در  این سامانه از تجربه ساخت رادارهای قبلی استفاده کردیم؛ برجستگی رادار قدس این است که هواپیماهای پنهان‌کار را تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر کشف می‌کند و استقرار و جابجایی سریع از ویژگی‌های متمایزکننده این سامانه به شمار می‌رود.

واکنش سردار حاجی زاده به اعتراف فرمانده نظامی آمریکا درباره قدرت پهپادی ایران

سردار حاجی‌زاده در خصوص سامانه پدافندی ۹ دی نیز اظهار داشت: این سامانه با ارتقای سامانه سوم خرداد که در گذشته توانایی شلیک موشک‌های تا برد ۱۰۰ کیلومتر را داشت و با شکار پهپاد جاسوسی و متجاوز گلوبال هاوک امریکایی قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشت؛ امروز قادر به شلیک موشک‌های پیشرفته کوتاه‌برد و مقابله با تهدیدات نزدیک از قبیل کروز، پهپادها، بالگردها و بمب‌های رهاشده از هواپیما می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای امروز در لبه تکنولوژی روز دنیا قرار دارد، گفت : ما امروز در حوزه سامانه‌های پدافندی در زمره ۱۰ کشور اول دنیا قرار داریم در تولید رادارهای هشدار اولیه نیز جزو ۲۰ کشور اول جهان قرار داریم و تمامی این اتفاقات فرخنده در شرایط تحریم و با همت متخصصان توانمند داخلی حاصل شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با اشاره به اذعان فرمانده سنتکام مبنی بر اینکه ایران با پهپادها برتری هوایی را از امریکا گرفت، گفت: این اعتراف دشمنان به توانمندی ما است و  همان‌گونه که نشان دادیم در حوزه‌های دفاعی که پیچیدگی‌های صدها برابری نسبت به بخش‌های غیر نظامی دارد می‌توانیم؛ در حوزه‌هایی مانند خودرو، پتروشیمی و ... بسیار بهتر خواهیم توانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.