وزیر ارتباطات: مقابله با فضای مجازی کار آدم های عاقل نیست

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تهدیدهای این فضا با استفاده از فرصت ها دفع می شود، خاطرنشان کرد: مقابله با فضای مجازی کار آدم های عاقل نیست و اگر کسی به دنبال محدودیت این فضا است باید به اصول عقلانیت آن با تردید نگریست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دنیای امروز گفتمان نامزدهای انتخاباتی بر روی «محدودیت» یا «عدم محدودیت» فضای مجازی پسرفت است و نامزدها باید در رابطه با استفاده از فرصت‌های فضای مجازی برنامه ارائه دهند.

«محمد جواد آذری جهرمی» روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های ارتباطات و فناوری روستایی استان همدان افزود: یکی از مباحث اصلی نامزدهای انتخاباتی در رابطه با موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی اظهار داشت: آینده دنیا و کشور ما وابسته به فضای مجازی است و می طلبد تا نامزدهای انتخاباتی در رابطه با برنامه های خود برای این فضا به صورت مفصل و تشریحی گزارش ارائه دهند.

آذری جهرمی عنوان کرد: فضای مجازیِ وابسته به محدودیت یا عدم محدودیت نمی خواهیم بلکه این فضا را برای اقدامات و توسعه کشور می خواهیم.

وی تصریح کرد: کسانی که می خواهند مدیریت کشور را برعهده بگیرند باید برای مدیریت اینرسی و توسعه پیش رو در رابطه با فناوری اطلاعات برنامه داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تهدیدهای این فضا با استفاده از فرصت ها دفع می شود، خاطرنشان کرد: مقابله با فضای مجازی کار آدم های عاقل نیست و اگر کسی به دنبال محدودیت این فضا است باید به اصول عقلانیت آن با تردید نگریست.

وی ادامه داد: همواره باید از فرصت های این فضا در زمینه حکمرانی و فرهنگی بهره برد.

آذری جهرمی اضافه کرد: انتخابات پیش رو شب قدر چهار ساله ملت ایران است و انتخاب آن ها سرنوشت هشت سال آینده کشور را مشخص می کند.

وی با اشاره به اینکه اداره کشور با نظر و رای مردم به منصه ظهور خواهد رسید، اظهار داشت: مردم در سرنوشت و آینده خود اثر گذار هستند آن ها باید مشخص کنند که اگر تیمی که روی کار می آید برای نسل جوان برنامه دارد یا ندارد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اگر ظرفیت عظیم نیروی جوان کشور مورد استفاده قرار نگیرد و پست های کشور به صورت قبیله ای دست به دست شود فرصت استفاده از جوانان را از دست خواهیم داد.

وی گفت: بزرگترین سرمایه کشور نیروی جوان است و باید پیش از پیر شدن جمعیت کشور، از این ظرفیت برای معیشت مردم و اقتصاد کشور استفاده کرد.

آذری جهرمی تصریح کرد: قهر کردن با صندوق رای، قهر کردن با آینده معیشت اقتصاد و اقتدار خود و پشت پا زدن به خون شهید سلیمانی ها و شهید همدانی ها است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری رمز موفقیت کشور است، بیان کرد: همه ما باید تلاش کنیم خانه به خانه، سینه به سینه و تلفن به تلفن افراد ناراضی را برای شرکت در انتخابات اقناع کنیم.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: راه بر روی جوانان و آینده کشور باز است و برای ریاست جمهوری، هر که بیاید زیر چتر حکومت اسلامی خدمتگذار خواهد بود.

وی افزود: در این سفر همه روستاهای استان همدان به شبکه ملی ارتباطات متصل شدند و هشت ایستگاه مخابراتی دیگر باقی مانده است که تا سه هفته آینده بهره برداری می شوند.

آذری جهرمی افزود: امروز ۲۶۴ روستای استان همدان با اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومان به اینترنت و شبکه ملی ارتباطات متصل شد.

وی تاکید کرد: مسوولان استان همدان با نظم مثال زدنی برای اجرای طرح های مخابراتی تلاش کردند،

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با وجود همه محدودیت ها، همراه اول بار اصلی اجرای پروژه ها را بر عهده داشت شرکت ایرانسل نیز تلاش‌های خوبی برای بهره برداری از این طرح ها انجام داد و اجرای پروژه های سنگین و راهبردی را برعهده گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سفر ۲ ماه پیش به مردم همدان قول دادیم، تا همه روستاهای این استان را به شبکه ملی ارتباطات متصل کنیم، عنوان کرد: همدان به عنوان نخستین استان کشور است که همه روستاهای آن به طور کامل به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

آذری جهرمی گفت: استاندار و مجمع نمایندگان استان همدان در این مدت تلاش‌های زیادی برای توسعه شبکه اینترنت استان همدان انجام دادند.

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات به دنبال پیگیری مشکلات آنتن دهی شبکه تلفن همراه در روستاهای همدان، امروز شنبه برای بهره برداری از طرح های مصوب شده در سفر قبلی، به این استان سفر کرده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان ۲۶۱ روستای این استان، امروز شنبه (اول خرداد) در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به شبکه ملی ارتباطات متصل می شوند.

 در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان همدان، از طرح های ساخت، راه اندازی و ارتقای ۱۶۴ ایستگاه فرستنده - گیرنده تلفن همراه (بی.تی.اس) در استان بهره برداری می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.