پیام هشدار ژنرال آمریکایی از شمال شرق سوریه برای روسیه

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در جریان سفر به شمال شرق سوریه در پیامی به روسیه اعلام کرد که اکنون زمان مناسبی برای بازی کردن با آمریکایی‌ها در منطقه نیست.

کنت مک‌کنزی، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) طی سفری غیرمنتظره به شمال شرق سوریه با مظلوم عبدی، فرمانده عالی نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) دیدار کرد.

وی گفت که احساس خوش بینی می‌کند از اینکه قرار است صد خانواده عراقی طی روزهای آینده از اردوگاه آوارگان در سوریه به کشور خود بازگردند چراکه این مساله گام نخست برای کاهش خطر بازگشت داعش است.

مک‌کنزی افزود: من معتقدم که این مساله کلید کاهش تعداد ساکنان در اردوگاه الهول و اردوگاه‌های دیگر در سرتاسر منطقه است.  کشورها باید شهروندان خود را بازگردانند و آن‌ها را از افراط گرایی دور کنند تا وارد جامعه شوند.

۶۵ هزار تن در اردوگاه الهول ساکنند که بیشترشان زن و کودک هستند اما در دوره اخیر این اردوگاه به مرکزی برای عملیات داعش و مکانی نامناسب تبدیل شده است که حامیان داعش ایدئولوژی خود را در آن تحمیل می‌کنند.

مک‌کنزی ادامه داد: آنچه ما را نگران می‌کند توانایی داعش برای عضوگیری از این جوانان است که باعث می‌شود در صورتی که راهی برای بازگرداندن آن‌ها پیدا نکنیم در آینده بهای سنگینی بپردازیم. حل این مساله دشوار است چراکه ممکن است به نیروهایی برای داعش در آینده تبدیل شوند. بازگرداندن خانواده‌ها به وطن خود راه حل این سناریو هولناک است هرچند که این روند بسیار کند پیش می‌رود. ما برای تحقق این هدف تلاش زیادی می‌کنیم.

فرمانده سنتکام گفت که دستور استقرار خودروهای زرهی بردلی در سوریه را داده است.

وی گفت که پیام استقرار این خودروها برای روسیه این است که اکنون زمان مناسبی برای بازی کردن با آمریکایی‌ها در منطقه نیست.

مک‌کنزی در عین حال گفت که آمریکا برای آرام کردن تنش‌ها با نیروهای روسیه یگانی از  مترجمانی را که زبان روسی می‌دانند برای ممانعت از سوء تفاهم فرستاده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.