اصلاح طلبان پشت جهانگیری را خالی کردند؟

فاطمه راکعی  گفت: منتظر اعلام شورای نگهبان برای احراز صلاحیت داوطلبان هستیم و بعد باید دید کدام یک از نامزدهای اصلاح‌طلب، پس از مناظره‌ها بیشترین آرای نظرسنجی را کسب می‌کند تا به عنوان نامزد نهایی اصلاح‌طلبان معرفی شود. بنابراین موضوع رای آوری نامزد اصلاح‌طلب اهمیت زیادی دارد و باید همه کمک کنیم تا ابزار لازم برای این موضوع فراهم آید.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، درباره زهرا شجاعی، داوطلب زن انتخابات ریاست‌جمهوری هم گفت: شجاعی یکی از زنان شاخص کشور محسوب می‌شود و به نمایندگی از جامعه زنان ثبت نام کرده است. او که از میان زنان جبهه اصلاحات داوطلب شده، دارای حسن سابقه سیاسی و اقتصادی است.

راکعی افزود: در واقع جبهه اصلاحات دو زن را برای داوطلبی انتخابات معرفی کرده بود که شهیندخت مولاوردی بنا به دلایلی از ثبت نام خودداری کرد اما زهرا شجاعی به عرصه انتخابات وارد شد. انتظار می‌رود تا همه کمک کنیم تا هم صدا این گام را با موفقیت در خور در جبهه اصلاح طلبان برداریم. نتیجه داوطلبی زهرا شجاعی پاسخی است بر اینکه «رجل سیاسی» زن و مرد نمی‌شناسد و فارغ از جنسیت است. اگرچه خواسته حداقلی زنان جبهه اصلاحات حضور پررنگ در کابینه آینده است.

وی درباره دیگر داوطلبان جبهه اصلاحات، گفت: من ضمن احترام به دیگر کاندیداها، از دوره مجلس ششم تاکنون برای دکتر مسعود پزشکیان احترام خاص قائلم و او را شخصیتی ممتاز، پاکدست، شجاع، و مسئولیت پذیر می‌شناسم. او در کلام صداقت دارد و برای تبعیض زدایی از همه اقشار و گروه‌های اجتماعی، از جمله زنان، جوانان و اقوام، انگیزه قوی دارد و دغدغه ی بزرگش، کارگران، روستاییان، محرومان و آسیب‌دیدگان اجتماعی است. زندگی شخصی و خانوادگی اش برای کسانی که او را از نزدیک می شناسند، الگوست.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش خاطرنشان کرد: پزشکیان برای مبارزه جدی با فساد در کلیه سطوح و ابعاد به میدان آمده و برای پایان دادن به هرگونه تنازع و تخاصم در داخل و خارج از کشور برنامه دارد. او فرزند ملت است و حضورش در این برهه پرتلاطم سیاسی، به نظر من نعمتی است که همه باید آن را مغتنم بدانیم.

کاندیدای اصلاح طلبی که بیشترین سبد رای را داشته در رقابت انتخابات ۱۴۰۰ باقی می‌ماند

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره گزینه اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: باید منتظر بمانیم تا نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام و به طور دقیق مشخص شود که کدام یک از چهره‌های اصلاح طلب که ثبت نام کرده اند، تایید صلاحیت شده اند.

وی افزود: بعد از آن مکانیزم جبهه اصلاحات این است که از کاندیدایی حمایت کند که سبد رای بالایی نسبت به سایر کاندیداها داشته باشد و رای آوری بیشتری دارد.

نمازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام یک چهره‌های اصلاح طلب سبد رای بالایی دارند؟ گفت: فعلا باید صبر کنیم تا نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام شود و تا آن روز نمی‌توان در این خصوص نظری داد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فکر می‌کنید در انتخابات این دوره رقابت بین کدام یک از چهره‌های سیاسی است؟ بیان کرد: با توجه به شرایط جامعه که جو سردی در روزهای مانده به انتخابات برقرار است و مشارکت مردم کم است، به نظر من حیف نظام جمهوری اسلامی است که بخواهد با ریزش رای قابل توجهی روبه رو شود؛ پس همه مردم مشارکت حداکثری را در دستور کار قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.