خرابکاری جدید اسرائیل در ایران؟

اخبار ضد و نقیض از آتش‌سوزی در مجتمع صنعتی اصفهان، تعویق نشست خبری گروسی برای ادامه رایزنی با ایران، ادعای جدید آمریکا در مورد تعهدات برجامی ایران، واکنش جهانی به آدم‌ربایی دولت بلاروس در آسمان، درخواست صنایع آلمان برای پایان دورکاری، ایمنی بالای فایزر و آسترازنکا در برابر نسخه هندی ویروس و ردپای جدید از منشا ویروس در ووهان سرخط رسانه‌های دنیا را در نیم‌روز گذشته شکل داده‌اند.

در حالی که دیروز اخباری از انفجار و حریق در مجتمع صنایع شیمیایی شاهین‌شهر اصفهان انتشار یافت، روزنامه گاردین مدعی شده که محل این حریق یک کارخانه تولید پهپاد واقع در اصفهان بوده است. حتی گاردین گمانه‌زنی کرده که این آتش‌سوزی شبیه سایر اقدامات گذشته منتسب به اسرائیل در درون ایران، بخشی از انتقام‌جویی‌های متقابل دو کشور باشد. به گفته سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان در این حادثه ۹ نفر مصدوم شده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی درباره مذاکرات وین بر سر احیای احتمالی برجام مدعی شدکه هنوز نشانه‌ای از سوی ایران مبنی بر آمادگی و تمایل این کشور برای انجام تعهداتش در چارچوب برجام ندیده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر پینگ پنگ برجامی ایران و آمریکا /ویروس جدید در ووهان /خرابکاری جدید اسرائیل در ایران؟ بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.