عربستان خواهان دریافت کمک برای بازدارندگی در برابر ایران است

به گزارش  اسپوتنیک، ژنرال «کنث مک کنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در گفتگو با خبرنگاران گفت که «به رغم توقف حمایت واشنگتن از جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن در اوایل سال جاری، دولت «جو بایدن» همچنان به ارائه کمک‌های نظامی به عربستان سعودی از جمله افزایش کارایی سامانه پدافند هوایی این کشور برای مقابله با موشک‌های انصارالله یمن پایبند است».

وی در ادامه تأکید کرد که ریاض همچنان خواستار دریافت کمک نظامی از ایالات متحده برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران است.

این فرمانده بلندپایه ارتش ایالات متحده در ادامه خطاب به اصحاب رسانه گفت که سعودی‌ها «خواهان اطمینان یابی مجدد از این موضوع هستند که در صورت وقوع حمله‌ای از جانب ایران به آنها کمک خواهد شد و آنها همچنین خواهان دریافت کمک در برابر حملات مداوم انصارالله یمن هستند».

مک کنزی بدون ارائه شواهد کافی ادعا کرد: «من معتقدم که جایگاه ایالات متحده در این عرصه، از حمله کشوری همچون ایران به کشوری دیگر جلوگیری کرده است».

وی همچنین گفت: «منطقه خاورمیانه به طور گسترده‌ای یک عرصه رقابتی تنگاتنگ میان قدرت‌های بزرگ است و من فکر می‌کنم که ما جایگاه خود را در منطقه تنظیم کردیم، و روسیه و چین از نزدیک در حال رصد وضعیت هستند تا در صورت ایجاد یک خلاء (قدرت) در منطقه از آن به سود خود بهره برداری کنند. من فکر می‌کنم که آنها ملاحظه می‌کنند که ایالات متحده در حال تغییر نقطه تمرکز خود به سایر بخش‌های جهان است و از این رو احساس می‌کنند که ممکن است فرصتی برای آنها بوجود آید».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.