آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

دهمین روز نزولی شاخص هم وزن بورس تهران

کدخبر: ۴۱۴۷۸۲
اقتصادنیوز: امروز چهارم خرداد 1400 در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس صعود کرد و شاخص هم وزن نزول کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 9 هزار و 747 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 105 هزار واحد رسید.

بورس

توقف روند نزولی شاخص کل

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در 30 دقیقه ابتدایی بیش از 7 هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز دوشنبه 9 هزار و 747 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 105 هزار و 444 واحد رسید.

اما شاخص هم‌وزن به روند نزولی خود ادامه داد و برای دهمین روز متوالی نزول کرد و در پایان معاملات با افت 384 واحدی نسبت به روز گذشته در رقم 382 هزار و 835 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 76 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 552 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 130 نماد رشد قیمت داشتند که 109 نماد بورسی و 21 نماد فرابورسی بودند. همچنین 254 نماد کاهش قیمت داشتند که 159 نماد بورسی و 95 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 29 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 57 درصد بازار افت قیمت داشتند.

کاهش خروج پول حقیقی 

در روز سه‌شنبه شاهد نهمین روز متوالی خروج پول حقیقی از بورس بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 293 میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل 21 درصد کاهش یافته است. 

در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 120 میلیارد تومان بود. پس از وپاسار، وبملت (بانک ملت) و برکت (داروسازی برکت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

همچنین نمادهای شپنا، نوری، ذوب، خبهمن و خگستر نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فارس»، «فملی» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. شستا، شبندر، نوری، شتران، فخوز، وغدیر، کچاد، خودرو، اخابر و فولاد دیگر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بودند که امروز موجب رشد شاخص شدند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس وبملت صدرنشین است و اپال و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، فتوسا و وسپهر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته 7 درصد کاهش یافت و در رقم 160 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 3 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 393 میلیارد تومان شد.

شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فتوسا) با صف‌ خرید 80 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از فتوسا، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) و شتوکا (توکا رنگ فولاد سپاهان) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به بنو (بیمه تجارت نو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 135 میلیارد تومانی داشت. پس از بنو، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی)  و خزر (فنرسازی زر) و  بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 934 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 29 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 21 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 3 هزار و 209 میلیارد تومان رسید.

بانکی‌ها صدرنشینان جدول معاملات

در معاملات امروز وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 196 میلیارد تومان بود.

پس از وپاسار، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن برکت و شتران در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام وبملت با تعداد 489 میلیون و 590 هزار و 257 سهم در صدر قرار گرفته است. خگستر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد وتجارت تعلق داشت. دو نماد خبهمن و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید