بی اعتنایی  چین به تماس‌های وزیر دفاع آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته منابع، درخواست این مقام آمریکایی که به دنبال گفتگو با شو کیلیانگ، معاون رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین بوده باعث ناخرسندی وزارت دفاع چین شده است.

بر اساس این گزارش، هر چند که هم معاون رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین و هم وزیر دفاع این کشور مستقیما به شی جینپینگ، رئیس جمهور چین گزارش می دهند اما طبق پروتکل دیپلماتیک باید وی فنگهه، وزیر دفاع چین مخاطب رئیس پنتاگون باشد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت، وزارت دفاع آمریکا همچنین خواستار گفتگو با روسای نظامی چین است.

وی اظهار کرد: ما مطمئنا مایل به داشتن گفتگو با همتایانمان در پکن بوده و در تلاش هستیم تا دقیقا مشخص کنیم که وضعیت چطور آشکار شده و به نظر خواهد رسید.

سخنگوی پنتاگون با این حال از توضیح بیشتر درباره این مساله و اظهار نظر درباره گزارشهای رسانه‌های چینی خودداری کرد؛ رسانه هایی که عنوان کردند پکن یک "سیگنال دوستانه" برای لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا فرستاد اما این مقام آمریکایی هرگز پاسخ نداده و بعدا درخواست دیدار با یکی دیگر از رهبران کمیسیون نظامی مرکزی چین را کرد؛ اقدامی که همچنین نقض پروتکل دیپلماتیک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.